Messenger Marketing i boty - nowe narzędzie do prowadzenia kampanii
Kopiuj tekst

Messenger Marketing i boty - nowe narzędzie do prowadzenia kampanii

We wrześniu 2017 liczba aktywnych użytkowników Messengera przekroczyła 1mld300tys (ok. 11 mln w Polsce), co plasuje go na trzecim miejscu wśród platform społecznościowych (zaraz po Facebooku i YouTubie). Nic więc dziwnego, że branża reklamowa zaczęła tu szukać kawałka tortu dla siebie. Średni wskaźnik otwarcia wiadomości na Messengerze to około 80 procent. Marketing prowadzony tradycyjnym mailingiem może tylko pomarzyć o takich liczbach. Wykorzystanie tego faktu dla biznesu jest zarówno sprytnym jak i niezwykle efektywnym krokiem.                                                                                                                                     

large_Untitled_2.png
 Jeśli mówimy o Messenger marketingu, na pierwszy plan wysuwa się temat botów, które w ostatnim czasie zawładnęły promocją marek w mediach społecznościowych. Za pomocą bota można ustawić automatyczne wiadomości, które będą dostarczane klientom/użytkownikom. Powstał już szereg narzędzi, które to ułatwiają: ChatFuel, ManyChat czy Botsify.  Pozwalają one na tworzenie bardziej skomplikowanych konwersacji czy listy subskrybentów, do których będą wysyłane poszczególne wiadomości.
W listopadzie 2017 roku dla marki home&you (z okazji 5. urodzin sklepu internetowego) przetestowaliśmy wdrożenie Messenger Marketingu za pomocą botów. Każdemu użytkownikowi, który pod postem zostawił komentarz urodzinowy, wyświetlała się automatyczna wiadomość z podarunkiem: kodem zniżkowym na zakupy w sklepie internetowym home&you. Odzew był bardzo pozytywny. Fanki home&you z chęcią wzięły udział w akcji, wpisując w komentarzach życzenia.

large_IMG_2051.jpg
Zamówienia ze zrealizowanych kuponów stanowią aż 29% udziału w całej sprzedaży online w tym okresie. Pod postem zamieszczono ponad 8200 komentarzy, co równało się z przesłaniem przez Messenger 8200 kodów. Zasięg posta poszybował na ponad 370 000 odbiorców. Ilość reakcji przekroczyła 1200 kciuków w górę/serduszek, a przyrost nowych fanów to prawie 1000 nowych obserwujących.

W tych dniach nie była aktywna żadna płatna promocja czy kampania. Dodajmy także, że darmowe było także narzędzie do wysyłki kodu zniżkowego w ramach Messengera.

Powyższy case study wyraźnie pokazuje, że potencjał Messengera jako narzędzia marketingowego jest ogromny. Idealnie wpisuje się to w ostatnie trendy, które mówią, że odbiorcy bardziej skłaniają się ku relacji jeden-do-jednego niż jeden-do-wielu. Okienko z możliwościami Messengera zostało zaledwie uchylone, a już zaczęło rewolucjonizować rynek. Jest to zdecydowanie nowy trend, którego nie można pominąć, jeśli poważnie myśli się o promocji marki w mediach społecznościowych.
Zainteresowany możliwościami Messenger Marketingu dla Twojej marki? Napisz do nas!
Powiązane artykuły
Pomysły na prowadzenie efektywnego fanpage’a z branży fashion

Fanpage w dzisiejszych czasach nie pełni już tylko roli ładnej wizytówki, którą fani mogą sobie w wolnej chwili przeglądać. To poważne narzędzie, które potrafi wspierać sprzedaż i współtworzyć strategię działań biznesowych. Pozwala nie tylko korzystać z wielu przydatnych narzędzi, ale też kreować, monitorować i śledzić zachowania grupy docelowej marki. Jak efektywnie poruszać się po funkcjach Facebooka, kiedy jesteś właścicielem marki z branży fashion? Damy Ci kilka rad na podstawie działań, jakie prowadzimy dla marki Esotiq.
Facebook Live: transmisje w pięciu krokach

2018 to zdecydowanie rok pod znakiem transmisji Live. Myśląc poważnie o swojej marce w sieci, nie można pominąć tego tematu, szczególnie, że ze względu na ostatnie modyfikacje Edge Ranka, coraz trudniej o zasięgi postów bez kampanii Facebook Ads. Formaty video mają być preferencyjnie traktowane przez algorytm. Damy Ci pięć wskazówek, na co zwrócić uwagę, jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z transmisjami Live na Facebooku. 
Fanpage miejski - formaty postów, które pomogą organicznie zwiększyć zasięg

Jakie działania podjąć, żeby pod postami zebrać więcej reakcji? Jak efektywnie zwiększać zaangażowanie fanów? Jak zbudować komunikację, by posty były ciekawe? Prowadzenie fanpage'a miejskiego niesie ze sobą wiele wyzwań. Z założenia takie miejsce zrzesza ludzi o różnych, często wykluczających się poglądach. Jak prowadzić fanpage, by budził zainteresowanie, nie wsadzając przysłowiowego kija w mrowisko? Jak więc zwiększać zasięg, budując profil ciekawie, a jednocześnie neutralnie? Prowadzenie fanpage'a miejskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie. Wymaga wzięcia na siebie ciężaru wspierania w budowaniu wizerunku miasta. Na podstawie współpracy z miastem Gdynia podpowiemy, jaką strategię obrać, by zadowolić wszystkie strony i sukcesywnie zwiększać zasięgi. 
Instagram dla sklepu branży home&deco - efektywne działania w 10 krokach

Branża home&deco w ostatniej dekadzie przechodzi prawdziwy rozkwit. Badania pokazują, że Polacy coraz chętniej inwestują w dodatki i dekoracje, które potrafią zmienić charakter wnętrza bez dużych nakładów finansowych. Także w sieci łatwo zauważyć aktywną popularyzację tematyki wnętrzarskiej. Niemal każdy szanujący się influencer i bloger ma na swoim koncie zakładkę Dom czy Wnętrza. Wzrost świadomości Polaków w kwestiach wnętrzarskich/dekoratorskich jest wprost proporcjonalnie powiązany ze wzrostem konkurencji w branży home&deco. Coraz trudniej wyróżnić się na coraz bardziej zatłoczonym rynku. Bardzo pomocny w tej kwestii jest Instagram, którego wartość na tle pozostałych platform społecznościowych stale wzrasta. Opierająca się w dużej mierze na warstwie wizualnej branża home&deco może na Instagramie prowadzić efektywne kampanie z ponadprzeciętnym zaangażowaniem followersów. Tylko jak zbudować odrębność i pokazać wyjątkową strategię marki oraz zebrać wokół profilu grupę lojalnych odbiorców? Pokażemy, jak w dziesięciu krokach efektywnie prowadzić komunikację marki na Instagramie.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.