Pomysły na prowadzenie efektywnego fanpage’a z branży fashion

Pomysły na prowadzenie efektywnego fanpage’a z branży fashion

Opublikowany

Fanpage w dzisiejszych czasach nie pełni już tylko roli ładnej wizytówki, którą fani mogą sobie w wolnej chwili przeglądać. To poważne narzędzie, które potrafi wspierać sprzedaż i współtworzyć strategię działań biznesowych. Pozwala nie tylko korzystać z wielu przydatnych narzędzi, ale też kreować, monitorować i śledzić zachowania grupy docelowej marki. Jak efektywnie poruszać się po funkcjach Facebooka, kiedy jesteś właścicielem marki z branży fashion? Damy Ci kilka rad na podstawie działań, jakie prowadzimy dla marki Esotiq.

1. Stwórz wiarygodny profil 

Zacznij od audytu konta firmowego. Czy Twoje zdjęcie profilowe jest w odpowiednim formacie i w dobrej ostrości? Czy cover photo jest dobrze widoczne także w wersji mobile? Czy zawarłeś wszystkie informacje o marce? Uzupełniaj  swój profil regularnie za pomocą wszystkich dostępnych formatów postów i narzędzi do publikacji. Oznaczaj ważne wydarzenia za pomocą narzędzia Ważne wydarzenie, np. premiera nowej kolekcji czy modelu.  Poświęć chwilę na napisanie przekonującego Our Story, które skutecznie wesprze filozofię Twojej marki. Dodaj adres stacjonarnej lokalizacji sklepu (jeżeli istnieje).
Dobre zdjęcie profilowe (najlepiej logo) oraz zdjęcie w tle ułatwią odbiorcom identyfikację Twojej firmy. Cover photo wymieniaj zawsze, gdy oczekuje tego okazja. Promocja, premiera nowego modelu czy kolekcji – te wszystkie okoliczności wymagają dodatkowego podkreślenia.

Pamiętaj! Zanim użyjesz zdjęć lub filmów na stronie firmy na Facebooku, obejrzyj je na smartfonie i upewnij się, że wyświetlają się prawidłowo.

2. Przemyśl strategię graficzną

Musisz myśleć strategicznie. Klient odwiedzający Twój profil powinien od razu wiedzieć, gdzie się znalazł. Dlatego niezbędna jest jednolita identyfikacja graficzna.  Nie bój się nowych formatów. Robienie zdjęć i nagrywanie filmów, które zostaną zauważone na stronie firmy nie musi być trudne. Przyciągnij nowych klientów za pomocą postów przedstawiających najnowsze produkty i usługi.  Stwórz jednolite stylizacje kolorystyczne. Zastanów się, jak chcesz komunikować poszczególne elementy danej kolekcji.  Możesz także zastanowić się nad cyklem grafik, wyświetlanych cyklicznie, np. w odstępach dwutygodniowych, które przyzwyczają klientów do regularnych powrotów na Twój fanpage. 
Nasz przykład realizacji niedzielnych grafik tekstowych dla Esotiq

Nasz przykład realizacji niedzielnych grafik tekstowych dla Esotiq

3. Załóż sklep na Facebooku

Sekcja Sklep umożliwia prezentowanie i sprzedawanie produktów klientom bezpośrednio z poziomu Facebooka. Klienci mogą obejrzeć dostępny asortyment, po czym, klikając w opcję zakupu, są odsyłani do Twojej witryny w celu finalizacji transakcji.
Jeśli poważnie podchodzisz do sprzedaży, zadbaj, by Twój sklep na fanpage’u był wdrożony w ujednolicony sposób. Zdjęcia, które wrzucasz, zgodnie z wytycznymi Facebooka, powinny być packshotami w formacie kwadratowym. Jeśli Twoje packshoty są stworzone w orientacji pionowej, możesz użyć programu graficznego Canva, który dzięki kilku prostym zabiegom, przekonwertuje Twoje packshoty do wymaganego formatu kwadratowego.
Pamiętaj, nie wystarczy dodawać asortymentu do sklepu. Oznaczaj produkty, o których mowa w poście, a które wcześniej dodałeś do sklepu. 

4. Postaw na video

Facebook od dłuższego czasu zapowiada, że algorytm będzie najlepiej traktował posty w formacie video. Zgodnie z zapowiedziami zawartymi w raporcie Cisco Visual Networking Index, ruch związany z video będzie stanowił 70% całkowitego ruchu w Internecie już w 2020 roku. Dlatego już dziś skorzystaj z dostępnych możliwości. Nie jest to takie trudne, jak się wydaje. Po pierwsze warto skorzystać z formatu slideshow, który traktowany jest przez Facebook jako video. Musisz dodać kilka lub kilkanaście zdjęć w narzędziu dostępnym bezpośrednio z poziomu Facebooka. Następnie ustawiasz częstotliwość zmian poszczególnych zdjęć. Od niedawna możesz także skorzystać z opcji dołączenia muzyki, która dodatkowo uatrakcyjni Twój materiał. Facebook oferuje bibliotekę darmowych plików z muzyką, automatycznie dopasowując ją do długości pokazu slajdów. Możesz także wykorzystać swój własny podkład, jeśli masz do niego prawa autorskie.
Przygotuj połączenie zdjęć i filmów, które umieścisz w relacji na Facebooku. Ponieważ relacje znikają po 24 godzinach, nagłośnij ograniczoną czasowo wyprzedaż, udostępnij zapowiedź lub zaproponuj ofertę, także ograniczoną czasowo. Bardzo dobrze sprawdzają się materiały kręcone bezpośrednio w salonie. Z naszego doświadczenia wynika, że odbiorcy żywo i sympatycznie reagują na prawdziwe twarze, z którymi mogą się identyfikować i które sprawiają, że marka jest bardziej dostępna. Możesz w tym celu wykorzystać takie narzędzia jak Boomerang czy Hyperlapse. 

5. Bądź na żywo z Facebook Live

Formatem związanym z video jest Facebook Live, czyli transmisje na żywo. Niewątpliwie przeżywają swój rozkwit i warto zainwestować czas i pieniądze, by wdrożyć je na swoim profilu biznesowym. Transmisje Live dają Ci możliwość dotarcia do odbiorców dodatkowymi kanałami, preferencyjnie traktowanymi przez algorytm Facebooka. Jak zacząć transmitować Live? Nie jest to takie trudne, jakby się mogło wydawać. Musisz jednak odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki cel chcesz osiągnąć. Jeśli chcesz  po prostu pokazać relację z ważnego wydarzenia, np. otwarcia nowego salonu, wystarczy smartfon i dobre światło. Są to spontaniczne, nie wymagające aż tak kompleksowego przygotowania transmisje. Inaczej rzecz się ma z zaplanowanymi transmisjami, w określonym miejscu, z góry określonym tematem i osobą, która mówi. Tu najpierw warto zaopatrzyć się w sprzęt, który uwiarygodni i zbuduje profesjonalny wizerunek. Mikrofon krawatowy, kamerka, statyw, oświetlenie - w to wszystko powinieneś się zaopatrzyć, by zacząć. Powinieneś także przygotować sobie scenariusz i przećwiczyć kilkukrotnie zaplanowaną transmisję. Skomplikowana może się wydać koordynacja kilku elementów: realizowanie tematu, interakcja z komentarzami uczestników czy bieżąca obsługa sprzętu.  

Więcej informacji, jak zacząć z Live'ami, znajdziesz tu: 

Sam Nektar: Wystartuj z Facebook Live już dziś - Beeffective

Wystartuj z Facebook Live już dziś! Krótka instrukcja od Beeffective, jak zacząć przygodę z transmisjami na żywo🐝Zgodnie z zapowiedziami zawartymi w raporcie Cisco Visual Networking Index, ruch związany z video będzie stanowił 70% całkowitego ruchu w Internecie już w 2020 roku. Jest więc nad czym się pochylić. Myśląc o swojej marce w sieci, nie możesz uciekać przed transmisjami Live, szczególnie, że ze względu na ostatnie modyfikacje Edge Ranka, coraz trudniej o zasięgi postów bez kampanii Facebook Ads. Formaty video mają się lepiej rozprzestrzeniać od pozostałych.💡Dam Ci kilka wskazówek, na co zwrócić uwagę, jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z transmisjami Live na Facebooku. Spijaj sam nektar! 🍯

6. Nowe formaty

Facebook co chwilę podsuwa nam nowe formaty, które pozwalają dbać o content w nowej, interesującej oprawie. Jednym z takich formatów jest Ankieta. Prosty i szybki sposób, by zachęcić odbiorców do działania. Wystarczy wymyślić temat ankiety, dodać dwa zdjęcia (lub format GIF) i zachęcić fanów do głosowania.  
Ciekawym formatem, skierowanym tylko dla użytkowników mobile jest Canvas.  Po kliknięciu zajmuje cały ekran, jest osobnym landing page'm, angażującym całkowicie uwagę użytkownika. W formacie Canvas klient może podejrzeć produkty  bez opuszczania Facebooka. Jeśli zdecyduje się na zakup, zostaje przekierowany do witryny docelowej, gdzie może domknąć proces zakupowy.

7.Messenger Marketing

Przy użyciu Messengera możesz docierać do odbiorców na dużą skalę, a potem wchodzić z nimi w bezpośrednią interakcję. Możesz dostosować każdą konwersację do indywidualnych potrzeb klientów, niezależnie od tego, czy poszukują informacji o nowym produkcie, czy szukają rozwiązania problemu.
Od niedawna nowe możliwości daje nam Messenger marketing, który oferuje narzędzie do prowadzenia kampanii - boty. Powstał już szereg narzędzi, które to ułatwiają: ChatFuel, ManyChat czy Botsify.  Pozwalają one na tworzenie bardziej skomplikowanych konwersacji czy listy subskrybentów, do których będą wysyłane poszczególne wiadomości. To idealna opcja, by dać klientom wartość dodaną - np. rabat w formie niespodzianki.
botesotiq.jpg

8. Dostosuj się do zasad nowego algorytmu

Z początkiem roku Mark Zuckerberg ogłosił, że zmieniają się zasady wyświetlania treści w News Feedzie. Jako pierwsze pojawiają się posty pochodzące od znajomych użytkownika. W związku z tym treści publikowane przez firmy tracą swą widoczność. Dodatkowo najlepiej będą się wyświetlały posty najczęściej udostępniane i komentowane. Nowy algorytm będzie oceniał, czy dany post ma szansę na zdobycie dużego zaangażowania odbiorców. Posty typu Oznacz przyjaciółkę, Wpisz w komentarzu, Daj nam lajka będą w pierwszej kolejności miały obcinane zasięgi. Dotyczy to szczególnie dużych fanpage’y. Dlatego warto się wysilić i przemyśleć nową strategię na angażujące posty w perspektywie długofalowej. Zachęć swoich fanów, by dodali Twój profil firmowy do stron Wyświetlanych najpierw. Stwórz post, w którym dokładnie wytłumaczysz, w jaki sposób zaznaczyć opcję See First. W ten sposób sprawisz, że Twój profil będzie się wyświetlał u osób, które wdrożą Twoją instrukcję. Przykład:

9. Zaplanuj kampanię

Wspomniane wyżej zmiany w Edge Ranku i katalogowaniu postów wymuszają modyfikację modelu funkcjonowania na Facebooku. Mówiąc wprost, obecnie najwięcej stracą ci, którzy nie będą chcieli płacić za promocję. Dlatego dobrze jest zaznajomić się z menedżerem reklam - narzędziem Facebooka służącym do tworzenia reklam i zarządzania nimi. Reklama na Facebooku wymaga trzech poziomów: kampanii, zestawu reklam i reklamy. Wszystkie te poziomy tworzą strukturę kampanii, dzięki której wiesz, że Twoja kreacja dociera do odpowiednich odbiorców. Warto też dodatkowo zaopatrzyć się w narzędzie Audience Network, które umożliwia emitowanie reklam na rozmaitych urządzeniach, w wielu formatach filmowych i graficznych (filmy natywne, pełnoekranowe, typu in-stream). Bardzo ciekawy dla profilu z branży fashion jest format karuzelowy, który daje szerokie możliwości prezentacji asortymentu. Pozwala opowiedzieć klientom o firmie za pomocą obrazów i nagrań wideo w jednej reklamie.
Dodatkowo rekomendujemy zaszycie piksela monitorowania konwersji. Dane zgromadzone przez piksel można wykorzystać do udoskonalenia strategii reklamowej na Facebooku.
Wydaje się, że prowadzenie fanpage'a to bardzo skomplikowany proces, wymagający  koordynacji wielu działań.  Jednak wdrożenie tych kilku powyższych rad da Ci solidne filary efektywnego poruszania się po mechanizmach Facebooka i zbliży Cię do celu biznesowego, który sobie obrałeś.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Facebook Live: transmisje w pięciu krokach

temu

2018 to zdecydowanie rok pod znakiem transmisji Live. Myśląc poważnie o swojej marce w sieci, nie można pominąć tego tematu, szczególnie, że ze względu na ostatnie modyfikacje Edge Ranka, coraz trudniej o zasięgi postów bez kampanii Facebook Ads. Formaty video mają być preferencyjnie traktowane przez algorytm. Damy Ci pięć wskazówek, na co zwrócić uwagę, jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z transmisjami Live na Facebooku. 
Fanpage miejski - formaty postów, które pomogą organicznie zwiększyć zasięg

temu

Jakie działania podjąć, żeby pod postami zebrać więcej reakcji? Jak efektywnie zwiększać zaangażowanie fanów? Jak zbudować komunikację, by posty były ciekawe? Prowadzenie fanpage'a miejskiego niesie ze sobą wiele wyzwań. Z założenia takie miejsce zrzesza ludzi o różnych, często wykluczających się poglądach. Jak prowadzić fanpage, by budził zainteresowanie, nie wsadzając przysłowiowego kija w mrowisko? Jak więc zwiększać zasięg, budując profil ciekawie, a jednocześnie neutralnie? Prowadzenie fanpage'a miejskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie. Wymaga wzięcia na siebie ciężaru wspierania w budowaniu wizerunku miasta. Na podstawie współpracy z miastem Gdynia podpowiemy, jaką strategię obrać, by zadowolić wszystkie strony i sukcesywnie zwiększać zasięgi. 
Instagram dla sklepu branży home&deco - efektywne działania w 10 krokach

temu

Branża home&deco w ostatniej dekadzie przechodzi prawdziwy rozkwit. Badania pokazują, że Polacy coraz chętniej inwestują w dodatki i dekoracje, które potrafią zmienić charakter wnętrza bez dużych nakładów finansowych. Także w sieci łatwo zauważyć aktywną popularyzację tematyki wnętrzarskiej. Niemal każdy szanujący się influencer i bloger ma na swoim koncie zakładkę Dom czy Wnętrza. Wzrost świadomości Polaków w kwestiach wnętrzarskich/dekoratorskich jest wprost proporcjonalnie powiązany ze wzrostem konkurencji w branży home&deco. Coraz trudniej wyróżnić się na coraz bardziej zatłoczonym rynku. Bardzo pomocny w tej kwestii jest Instagram, którego wartość na tle pozostałych platform społecznościowych stale wzrasta. Opierająca się w dużej mierze na warstwie wizualnej branża home&deco może na Instagramie prowadzić efektywne kampanie z ponadprzeciętnym zaangażowaniem followersów. Tylko jak zbudować odrębność i pokazać wyjątkową strategię marki oraz zebrać wokół profilu grupę lojalnych odbiorców? Pokażemy, jak w dziesięciu krokach efektywnie prowadzić komunikację marki na Instagramie.
Messenger Marketing i boty - nowe narzędzie do prowadzenia kampanii

temu

We wrześniu 2017 liczba aktywnych użytkowników Messengera przekroczyła 1mld300tys (ok. 11 mln w Polsce), co plasuje go na trzecim miejscu wśród platform społecznościowych (zaraz po Facebooku i YouTubie). Nic więc dziwnego, że branża reklamowa zaczęła tu szukać kawałka tortu dla siebie. Średni wskaźnik otwarcia wiadomości na Messengerze to około 80 procent. Marketing prowadzony tradycyjnym mailingiem może tylko pomarzyć o takich liczbach. Wykorzystanie tego faktu dla biznesu jest zarówno sprytnym jak i niezwykle efektywnym krokiem.                                                                                                                                     

Facebook Live: transmisje w pięciu krokach

2018 to zdecydowanie rok pod znakiem transmisji Live. Myśląc poważnie o swojej marce w sieci, nie można pominąć tego tematu, szczególnie, że ze względu na ostatnie modyfikacje Edge Ranka, coraz trudniej o zasięgi postów bez kampanii Facebook Ads. Formaty video mają być preferencyjnie traktowane przez algorytm. Damy Ci pięć wskazówek, na co zwrócić uwagę, jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z transmisjami Live na Facebooku.