Fanpage miejski - formaty postów, które pomogą organicznie zwiększyć zasięg

Fanpage miejski - formaty postów, które pomogą organicznie zwiększyć zasięg

Opublikowany

Jakie działania podjąć, żeby pod postami zebrać więcej reakcji? Jak efektywnie zwiększać zaangażowanie fanów? Jak zbudować komunikację, by posty były ciekawe? Prowadzenie fanpage'a miejskiego niesie ze sobą wiele wyzwań. Z założenia takie miejsce zrzesza ludzi o różnych, często wykluczających się poglądach. Jak prowadzić fanpage, by budził zainteresowanie, nie wsadzając przysłowiowego kija w mrowisko? Jak więc zwiększać zasięg, budując profil ciekawie, a jednocześnie neutralnie? Prowadzenie fanpage'a miejskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie. Wymaga wzięcia na siebie ciężaru wspierania w budowaniu wizerunku miasta. Na podstawie współpracy z miastem Gdynia podpowiemy, jaką strategię obrać, by zadowolić wszystkie strony i sukcesywnie zwiększać zasięgi. 

Wydaje się, że najprostszym i najbardziej oczywistym sposobem jest inwestycja w reklamę. Jednak, jak ze wszystkim w życiu, działanie na jednym froncie zawęża zakres możliwości. Rekomendujemy zawalczyć o zasięgi również organicznie, inwestując w wartościowy, ciekawy dla ludzi content.  Warto znać wszystkie dostępne możliwości, jakie daje Facebook. Ostatnio panuje urodzaj na nowe, ciekawe formaty. Tym bardziej, że Facebook, wprowadzając nowe możliwości, zachęca nas do ich stosowania, traktując je lepiej w algorytmie. 

Format video

Video: format, który przeżywa swój prawdziwy rozkwit w social media. Rok 2018 ma być czasem boomu na formaty video, dlatego są one najlepiej traktowane przez algorytm.  
Jednym z formatów, traktowanym przez algorytm jako video jest slideshow - narzędzie dostępne bezpośrednio z poziomu Facebooka. Nie musisz dysponować nagraniem. Po prostu dodajesz kilka lub kilkanaście zdjęć, następnie ustawiasz częstotliwość zmian. Od niedawna możesz także skorzystać z opcji dołączenia muzyki, która dodatkowo uatrakcyjni Twój materiał. Facebook oferuje bibliotekę darmowych plików z muzyką, automatycznie dopasowując ją do długości pokazu slajdów. Możesz także wykorzystać swój własny podkład, jeśli masz do niego prawa autorskie.
Dużo różnych możliwości dają także relacje na Facebooku. Możesz na nich przygotować połączenie zdjęć i filmów, poszerzając kanały dotarcia do odbiorców.
Nie można tu nie wspomnieć o transmisjach Live. Są preferencyjnie traktowane przez algorytm. Możesz je wykorzystać na dwa sposoby: nadając z pleneru lub przygotowując zaplanowaną transmisję. Obie transmisje wymagają różnego natężenia w przygotowaniach. O ile pierwsze mogą być spontaniczne i ewentualne niespodziewane zwroty akcji zostaną zaakceptowane przez odbiorców, tak relacje planowane wymagają długich przygotowań oraz odpowiedniego zaplecza technicznego.  
Poniżej przykład transmisji Live, jaką przygotowaliśmy dla miasta Gdynia z okazji tłustego czwartku:

Hyperlapse/Boomerang

Omówimy  darmowe aplikacje, które pomogą wzbogacić content o interesujące formaty.
Hyperlapse, czyli film poklatkowy, daje szerokie możliwości na fanpage'u miejskim. Maksymalna długość filmu uzależniona jest od wolnego miejsca w telefonie, jednak polecamy krótkie, zwięzłe formy, które nie znudzą obserwujących.  Pozwala ustawiać prędkość zmian poszczególnych klatek. Domyślna wartość to sześciokrotne przyspieszenie, co oznacza, że film nagrywany przez 60 sekund zostanie odtworzony w ciągu 10 sekund. Za pomocą Hyperlapse'a można nagrać np. wschód czy zachód słońca i pokazać go mieszkańcom w postaci krótkiego poklatkowego filmu.

🐝TIP! W tej aplikacji edycja nagrania nie jest możliwa, nie można także nakładać na materiał filtrów. Dodatkowo Hyperlapse dostępny jest dla użytkowników systemu iOS ( od wersji 7 w górę) lub iPhonów (wersja 4 w górę) oraz iPadów  (od 5. generacji).  

Boomerang, czyli innymi słowy ruchome zdjęcie.  To narzędzie tworzy zapętlone kilkunastosekundowe filmy. Jest bardzo proste w obsłudze, w krótkim czasie pozwala przetestować kilka różnych ujęć, wybrać właściwy kadr i zdecydować, którą wersję opublikować. Nie dość, że jest traktowane przez algorytm jako zdjęcie, to dodatkowo daje na tyle ciekawy efekt wizualny, że dodatkowo przyciąga wzrok. 

Ankieta

Ankieta: angażujący i bardzo użyteczny format dla fanpage'a miejskiego. Za jej pomocą można w prosty sposób zbudować dialog z obserwującymi, dając im możliwość wypowiedzenia swojego zdania przy użyciu jednego przycisku.
Mechanizm umożliwia realizację tego formatu na dwa sposoby: z użyciem zdjęć lub z użyciem gifów. Można wybrać czas trwania głosowania:  miesiąc, tydzień lub dzień. Najbardziej popularne są ankiety jednodniowe.

🐝TIP! Ankiet na Facebooku nie można promować.

Konkurs

 Z pewnością jest to format, który zwiększa zaangażowanie, jednak trzeba go realizować bardzo rozważnie, zwłaszcza na fanpage'u miejskim.  Organizując konkurs, nawet na Facebooku, wchodzimy na pole unormowań prawnych, które należy bezwzględnie wypełnić. Organizator odpowiada za zgodną z prawem obsługę konkursu, który jest regulowany przez Kodeks Cywilny (art. 919-921).

Promocje można przeprowadzać na stronach lub w aplikacjach na Facebooku. Do przeprowadzania promocji nie można wykorzystywać prywatnych osi czasu ani połączeń ze znajomymi (np. niedozwolone jest stosowanie rozwiązań typu „udostępnij na swojej osi czasu, aby wziąć udział w promocji”, „udostępnij na osi czasu znajomego, aby uzyskać dodatkowe udziały w promocji” czy „oznacz znajomych w tym poście, aby wziąć udział w promocji”)

Regulamin Facebooka

Należy w osobnym pliku umieścić regulamin konkursu i udostępnić go w osobnym poście.   Wyłonienie zwycięzców nie powinno odbywać się poprzez losowanie, które podlega pod ustawę o grach hazardowych. Jeśli wartość nagrody wyniesie ponad 760zł, zwycięzca będzie zobowiązany do zgłoszenia jej do urzędu skarbowego.
Z naszego doświadczenia najlepiej sprawdzają się konkursy z prostym zadaniem, typu Dokończ zdanie, Umieść zdjęcie. Zbyt skomplikowana forma może zniechęcić ludzi i konkurs może okazać się bezcelowy.

🐝TIP! Konkursy nie mogą być udostępniane ani tagowane.

Zagadka

Ciekawym, angażującym ludzi formatem jest zagadka.  Można tu stworzyć bardzo interesujący content, nawiązujący do miejsc, ludzi, historii związanych z miastem.  Obserwujący chętnie biorą udział w tego typu zabawach.
Jest to typ posta, który nie tylko angażuje do wspólnej zabawy. Daje możliwość w lekkiej przystępnej formie przybliżyć historię miasta czy pokazać charakterystyczne miejsca w przestrzeni miejskiej.

Cykl

Cykl, czyli jak upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Z naszego punktu widzenia jest to bardzo efektywny format. Przemyślany, ciekawy temat, ukazujący się w umówionych odstępach czasu  wyrabia w odbiorcach przyzwyczajenie i zachęca do regularnego zaglądania na fanpage. Poniżej realizacja naszego pomysłu na cykl. Wybraliśmy ulice, które swą nazwę wzięły od osobistości, związanych z historią miasta. Przedstawiamy w nich biografię gdynian i osób, które zmieniły oblicze miasta.

RELACJE

Facebook co chwilę podsyła nam nowe dodatkowe miejsca, w których można umieszczać content. Całkiem niedawno umożliwił z poziomu smartfonów dodawanie relacji, które są bardzo ciekawym kanałem umożliwiającym dotarcie do grupy odbiorców. Relacja pozwala udostępniać znajomym i obserwującym zdjęcia lub filmy, które są dostępne przez 24 godziny. Możesz udostępnić materiał w relacji z poziomu aplikacji Facebook, aplikacji Messenger albo Facebook Lite. Możesz także na Facebooku udostępnić swoją relację z Instagrama. Jest to idealne miejsce do informowania o aktualnościach
TIP! Relacja na Instagramie udostępniona na Facebooku i w Messengerze będzie korzystać z Twoich istniejących ustawień prywatności relacji w aplikacji Facebook lub Messenger. Pamiętaj także, by przemyśleć kolejność prezentowanych przesłanych zdjęć lub filmów, gdyż nie możesz tego zmienić po udostępnieniu .



image009.jpgimage015.jpg
Podsumowując, fanpage miejski to bardzo specyficzne miejsce, w którym jak nigdzie indziej trzeba zadbać o jakość i tematykę przekazywanych treści. Warto więc wesprzeć się ciekawymi formatami, które pozwolą zbudować wyjątkowe i przyciągające odbiorców miejsce.  

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pomysły na prowadzenie efektywnego fanpage’a z branży fashion

temu

Fanpage w dzisiejszych czasach nie pełni już tylko roli ładnej wizytówki, którą fani mogą sobie w wolnej chwili przeglądać. To poważne narzędzie, które potrafi wspierać sprzedaż i współtworzyć strategię działań biznesowych. Pozwala nie tylko korzystać z wielu przydatnych narzędzi, ale też kreować, monitorować i śledzić zachowania grupy docelowej marki. Jak efektywnie poruszać się po funkcjach Facebooka, kiedy jesteś właścicielem marki z branży fashion? Damy Ci kilka rad na podstawie działań, jakie prowadzimy dla marki Esotiq.
Facebook Live: transmisje w pięciu krokach

temu

2018 to zdecydowanie rok pod znakiem transmisji Live. Myśląc poważnie o swojej marce w sieci, nie można pominąć tego tematu, szczególnie, że ze względu na ostatnie modyfikacje Edge Ranka, coraz trudniej o zasięgi postów bez kampanii Facebook Ads. Formaty video mają być preferencyjnie traktowane przez algorytm. Damy Ci pięć wskazówek, na co zwrócić uwagę, jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z transmisjami Live na Facebooku. 
Instagram dla sklepu branży home&deco - efektywne działania w 10 krokach

temu

Branża home&deco w ostatniej dekadzie przechodzi prawdziwy rozkwit. Badania pokazują, że Polacy coraz chętniej inwestują w dodatki i dekoracje, które potrafią zmienić charakter wnętrza bez dużych nakładów finansowych. Także w sieci łatwo zauważyć aktywną popularyzację tematyki wnętrzarskiej. Niemal każdy szanujący się influencer i bloger ma na swoim koncie zakładkę Dom czy Wnętrza. Wzrost świadomości Polaków w kwestiach wnętrzarskich/dekoratorskich jest wprost proporcjonalnie powiązany ze wzrostem konkurencji w branży home&deco. Coraz trudniej wyróżnić się na coraz bardziej zatłoczonym rynku. Bardzo pomocny w tej kwestii jest Instagram, którego wartość na tle pozostałych platform społecznościowych stale wzrasta. Opierająca się w dużej mierze na warstwie wizualnej branża home&deco może na Instagramie prowadzić efektywne kampanie z ponadprzeciętnym zaangażowaniem followersów. Tylko jak zbudować odrębność i pokazać wyjątkową strategię marki oraz zebrać wokół profilu grupę lojalnych odbiorców? Pokażemy, jak w dziesięciu krokach efektywnie prowadzić komunikację marki na Instagramie.
Messenger Marketing i boty - nowe narzędzie do prowadzenia kampanii

temu

We wrześniu 2017 liczba aktywnych użytkowników Messengera przekroczyła 1mld300tys (ok. 11 mln w Polsce), co plasuje go na trzecim miejscu wśród platform społecznościowych (zaraz po Facebooku i YouTubie). Nic więc dziwnego, że branża reklamowa zaczęła tu szukać kawałka tortu dla siebie. Średni wskaźnik otwarcia wiadomości na Messengerze to około 80 procent. Marketing prowadzony tradycyjnym mailingiem może tylko pomarzyć o takich liczbach. Wykorzystanie tego faktu dla biznesu jest zarówno sprytnym jak i niezwykle efektywnym krokiem.                                                                                                                                     

Sam Nektar: Wystartuj z Facebook Live już dziś

Wystartuj z Facebook Live już dziś! Krótka instrukcja od Beeffective, jak zacząć przygodę z transmisjami na żywo🐝

Zgodnie z zapowiedziami zawartymi w raporcie Cisco Visual Networking Index, ruch związany z video będzie stanowił 70% całkowitego ruchu w Internecie już w 2020 roku. Jest więc nad czym się pochylić. Myśląc o swojej marce w sieci, nie możesz uciekać przed transmisjami Live, szczególnie, że ze względu na ostatnie modyfikacje Edge Ranka, coraz trudniej o zasięgi postów bez kampanii Facebook Ads. Formaty video mają się lepiej rozprzestrzeniać od pozostałych.
💡Dam Ci kilka wskazówek, na co zwrócić uwagę, jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z transmisjami Live na Facebooku. Spijaj sam nektar! 🍯