Sam Nektar: Wystartuj z Facebook Live już dziś

Sam Nektar: Wystartuj z Facebook Live już dziś

Opublikowany

Wystartuj z Facebook Live już dziś! Krótka instrukcja od Beeffective, jak zacząć przygodę z transmisjami na żywo🐝Zgodnie z zapowiedziami zawartymi w raporcie Cisco Visual Networking Index, ruch związany z video będzie stanowił 70% całkowitego ruchu w Internecie już w 2020 roku. Jest więc nad czym się pochylić. Myśląc o swojej marce w sieci, nie możesz uciekać przed transmisjami Live, szczególnie, że ze względu na ostatnie modyfikacje Edge Ranka, coraz trudniej o zasięgi postów bez kampanii Facebook Ads. Formaty video mają się lepiej rozprzestrzeniać od pozostałych.💡Dam Ci kilka wskazówek, na co zwrócić uwagę, jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z transmisjami Live na Facebooku. Spijaj sam nektar! 🍯


❓Czego potrzebujemy żeby zacząć?
🐝 Najpierw w lokalizacji, gdzie będziesz nadawał, sprawdź, czy lepszy sygnał masz przez wifi czy LTE (z pomocą przychodzi np. aplikacja Speedtest).
🐝 Nawet, jeśli decydujesz się na transmisję z telefonu, zainwestuj w mikrofon, który zapewni dobrą słyszalność Twojego głosu (cena godnego polecenia mikrofonu krawatowego, zaczyna się już od 50 zł).
🐝 Jeżeli przed kamerą będą występowały dwie osoby, pamiętaj o przejściówce na dwa mikrofony (❗Nie każda przejściówka działa na komputerze i na telefonie).
🐝 W przypadku Live'a z komputera, zainstaluj oprogramowanie dostosowane do Twojego systemu operacyjnego (XSplit – na Windowsa, OBS na Maca).

A gdy już zaczniesz..
🐝 Jeżeli robisz Live’a z telefonu i zaczynasz od ustawienia pionowego - transmisja do końca będzie pionowa (przemyśl dobrze docelowy kadr).
🐝 Od pierwszych sekund staraj się wchodzić w interakcję z internautami, nawet jeżeli będą to pytania o to, czy nas słychać lub skąd są Twoi widzowie (jeśli Facebook zauważy interakcję użytkowników, będzie dodatkowo promował Twoją transmisję).
🐝 Internauci cenią skondensowane treści, pamiętaj że tak naprawdę maksymalnie przez 20 minut będą w stanie się skupić na poruszanym przez Ciebie temacie (bądź rzeczowy i konkretny, co 20 minut możesz robić przerwy na CTA).
🐝Prowadząc Live'a, patrz w kamerę. Nieważne, że możesz czuć się nienaturalnie i mało komfortowo: to tam są Twoi widzowie i chcą, byś nawiązywał z nimi kontakt wzrokowy.

Pamiętaj, że życie Live’a nie kończy się z końcem transmisji. Jest to dodatkowy content video, który będzie oglądany przez Twoich fanów także później.

P.S. Nie zapominaj o promocji!
🐝 Zapowiedz swoją transmisję, publikując post na fanpage’u lub tworząc wydarzenie. Możesz też wstawić ogłoszenie na grupach tematycznych, gdzie poruszane są tematy z Twojej dziedziny.
📹Przykład Live'a, który powstał przy naszym udziale:
🐝🐝🐝 Więcej o formacie Live na Facebooku: https://live.fb.com/tips/

#samnektar by Anna Skora/ Beeffective Team

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

temu

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

temu

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Sam Nektar: Wykorzystuj potencjał InstaStories

temu

InstaStories w ciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo się rozwinęło.  Pojawiło się wiele nowych funkcjonalności, dzięki którym możesz  prezentować swoją markę, budować społeczność i zwiększać zaangażowanie  na Instagramie.  Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w InstaStories.