Sam Nektar: Sieci afiliacyjne. Płać tylko za samą sprzedaż

Sam Nektar: Sieci afiliacyjne. Płać tylko za samą sprzedaż

Opublikowany

Sieci afiliacyjne - płać tylko za realną sprzedaż oraz wynagradzaj wielu wydawców, którzy uczestniczyli w całej ścieżce konwersji poprzez REALNĄ ATRYBUCJĘ 🐝 Oczekujesz efektywnych działań dla swojego ecommercu? Wykorzystaj sieci afiliacyjne!                      

Każdy właściciel e-commerce oczekuje skutecznych i efektywnych działań, które jak najlepiej skonwertują ruch na sklepie na jak najwyższą sprzedaż. Wykorzystać do tego można wiele dostępnych przestrzeni reklamowych (m.in. wyszukiwarkę oraz sieć reklamową Google, Facebook Ads, mailingi, portale zasięgowe, blogi, cashbacki lub strony z kodami rabatowymi). Żeby jednak nie zajmować się kontaktem z każdym z takich podmiotów samodzielnie, negocjując stawki, umawiając wysyłki mailingów, podmianą kreacji reklamowych warto nawiązać współpracę z siecią afiliacyjną.Sieć afiliacyjna łączy oczekiwania i cele dwóch podmiotów tj. reklamodawców (którym zależy na sprzedaży swoich produktów online) oraz wydawców (właścicieli serwisów internetowych, baz mailingowych, którzy w zamian za wynagrodzenie oddają swoją przestrzeń reklamową).
W ramach współpracy właściciel marki/sklepu określa swoje cele i możliwości, a sieć afiliacyjna (często ze wsparciem agencji współpracującej z marką) planuje najskuteczniejsze działania, które dostosowane będą do oczekiwań klienta. Co najważniejsze, model rozliczenia w większości jest oparty na 👉🏻CPS, czyli zwykle procentowym wynagrodzeniu za wygenerowaną przez wydawców sprzedaż w sklepie online.
O czym należy pamiętać, rozpoczynając współpracę:

🐝 Zdefiniuj precyzyjnie swoje oczekiwania (na podstawie dotychczasowych działań określ jakie statystyki jakości ruchu będę satysfakcjonujące tj. współczynnik konwersji, wartość koszyka zakupowego, dotarcie do określonej grupy docelowej).

🐝 Przygotuj się na stałą, długoterminową współpracę (wydawcy muszą najpierw poznać Twój produkt, usługę, grupę docelową). Oczekiwane efekty przychodzą często po 2-3 miesiącach od startu działań).

🐝 Zaplanuj tworzenie wielu różnych formatów i kreacji graficznych (z uwagi na współpracę z wieloma wydawcami i portalami, wymagane będą kreacje dostosowane do specyfikacji każdego z nich, dodatkowo kreacje należy będzie aktualizować przynajmniej co kilka tygodni).

🐝 Konfiguruj swoje narzędzia analityczne (w przypadku pozyskiwania ruchu z wielu źródeł musisz być pewny, które z nich konwertują i rozliczyć prowizję z siecią).Później pozostaje jeszcze określenie wspólnie stawki prowizji, którą otrzymają wydawcy. Jeśli jesteś właścicielem rozpoznawalnej i znanej na rynku marki – rozliczenie CPS będzie w pełni akceptowane przez wydawców – będą oni w stanie wziąć na siebie ryzyko kosztowe, bo znają odbiorców swoich witryn i potrafią ocenić ich zbieżność z grupą docelową danej marki. Jeśli jednak marka nie jest jeszcze rozpoznawalna, wydawcy mogą oczekiwać rozliczenia hybrydowego tj. opartego na połączeniu dwóch modeli np. CPS + CPC. Jednym z elementów na jaki również należy zwrócić uwagę jest atrybucja konwersji, tj. przypisanie konwersji do danego wydawcy. Warto zauważyć, że zanim klient dokona zakupu odwiedza wiele serwisów, widzi wiele kreacji reklamowych, wiele razy odwiedza stronę sklepu. W przypadku sieci afiliacyjnych zagadnienie jest tym ważniejsze, gdyż konwersja przypisana do wydawcy równa się wymierna wartość wynagrodzenia. W wielu przypadkach modelem atrybucji jest słynny (wydawałoby się nieśmiertelny) „last click”, tj. przypisanie konwersji do ostatniego kliknięcia (przejście ze strony/mailingu ostatniego wydawcy, z którym miał kontakt klient przed dokonaniem zakupu. Jeśli jednak oprócz konwersji zależy nam także na zwiększaniu świadomości marki online taki model nie będzie dla nas korzystny.

Jedna z sieci afiliacyjnych (nasz partner) TradeTracker Poland oferuje jednak 🐝REALNĄ ATRYBUCJĘ🐝, dzięki której istnieje możliwość wynagrodzenia wielu wydawców, którzy uczestniczyli w całej ścieżce konwersji. Co zyskujemy dzięki takiemu rozwiązaniu?

💪 Zwiększenie zasięgu i rozpoznawalności marki – każdemu z wydawców zależy na emisji materiałów reklamowych, bo wie, że część prowizji z końcowej sprzedaży przypadnie w udziale także dla niego.

💪 Przejrzystość i transparentność całej ścieżki zakupowej – wiemy którzy wydawcy inicjują wizyty na naszym sklepie, a którzy konwertują na sprzedaż.

💪 Podział prowizji i przypisanie do danego wydawcy odbywa się automatycznie wewnątrz narzędzia.⚡️ Realną atrybucję wykorzystujemy w działaniach efektywnościowych dla naszego klienta marki home&you. Ten model rozliczeń wdrożyliśmy jako pierwsi w Polsce 🏆🐝🐝🐝

Więcej o marketingu afiliacyjnym i narzędziu możecie poczytać tutaj: https://tradetracker.com/pl/o-marketingu-afiliacyjnym/

#samnektar by Tomek Piotrowski / Beeffective Team

Kopiuj tekst

Udostępnij

Sam Nektar: See First. Zawalcz o obecność w News Feedzie

Kto pierwszy, ten lepszy! Zawalcz o obecność w News Feedzie 🐝Mark Zuckerberg z początkiem roku ogłosił zmiany w Edge Ranku. Algorytm w nowy sposób filtruje, które treści wyświetlane są użytkownikowi w jego News Feedzie. Facebook wraca do starych zwyczajów i z powrotem kładzie nacisk na posty znajomych i rodziny. To one poszybują w górę w aktualnościach. Mówiąc wprost: marki muszą szukać nowych ścieżek, by zawęzić relację z fanami, zaktywizować ich do współpracy i pojawiać się na ich tablicy. Jednym ze sposobów wyjścia naprzeciw algorytmowi jest namówienie odbiorców do zaznaczenia profilu jako wyświetlanego najpierw (See First). Facebook zastrzega, że można wybrać maksymalnie 30 ⚡️osób lub stron w opcji See First. A jako że na pewno nie my jedni wpadniemy na ten pomysł, trzeba być czujnym. Kto pierwszy, ten lepszy!