Sam Nektar: BOTY - Działaj skutecznie w Messenger Marketingu

Sam Nektar: BOTY - Działaj skutecznie w Messenger Marketingu

Opublikowany

Messenger marketing – temat rzeka, któremu w ostatnim czasie zostało  poświęconych wiele publikacji. Z pewnością zmienia oblicze i  rewolucjonizuje rynek digital marketingu. W dzisiejszym wydaniu naszego  eksperckiego cyklu zajmiemy się jego ciekawym wycinkiem. Pokażę Wam, jak  kreatywnie wykorzystać boty, które w ostatnim czasie zawładnęły  promocją marek w social media. Spijajcie #samnektar🍯

Tytułem wprowadzenia: za pomocą bota można ustawić automatyczne  wiadomości, które będą dostarczane klientom/użytkownikom Twojego  fanpage’a. Powstał już szereg narzędzi, które to ułatwiają: ChatFuel,  ManyChat czy Botsify.  Pozwalają one na tworzenie bardziej  skomplikowanych konwersacji czy listy subskrybentów, do których będą  wysyłane poszczególne wiadomości. Ja akurat wybrałam Chatfuela. Jego  zaletą jest darmowe narzędzie do tworzenia botów.
1. Publikacja posta zachęcającego do komentarza (np. złóż życzenia  urodzinowe marce, napisz, co chciałabyś dostać na święta) w zamian za  niespodziankę.
💡Warto  wymyślić kreatywną formę wypowiedzi, w przeciwnym razie Facebook może  potraktować nasz post jako tzw. clickbait i ścinać jego zasięg. W  momencie, gdy klienci będą tworzyli kreatywne, zróżnicowane wypowiedzi,  Facebook będzie dodatkowo premiował post szerszym zasięgiem.
2.  Wysłanie kodu zniżkowego każdemu użytkownikowi, który postąpił zgodnie z  instrukcją, czyli wpisał komentarz pod danym postem.
Jak to wygląda od strony technicznej?
 🐝Otwórz stronę i zarejestruj się w narzędziu Chatfuel
🐝Na stronie głównej kliknij w opcję Create a new bot
🐝W lewym menu wybierz opcję Grow
🐝W okienku Acquire users from comments kliknij w Add rule
🐝Następnie wybierz opcję Connect your bot, Connect to Facebook i wybierz fanpage, pod który chcesz podłączyć bot
🐝Ponownie kliknij w Grow lewym menu i wybierz Add rule
🐝Zaznacz opcję Specific post
🐝W  linijce Facebook post to track comments wklej link do stworzonego  wcześniej posta, który może być wcześniej zaplanowany na Twoim fanpage’u
🐝Rekomendujemy zaznaczyć opcję All comments
🐝W linijce Reply with ustalasz treść wiadomości ,którą otrzymują klienci
🐝Klikasz w DONE
🎉🎉Gotowe !

💡Musisz  mieć świadomość, że podłączenie bota pod jeden specyficzny post,  sprawi, że userzy niezainteresowani udziałem w promocji, a piszący do  Ciebie przez Messenger, będą otrzymywali informację techniczną od  Chatfuela. Dlatego konieczne jest ustawienie na ten czas Welcome message  lub fizyczne jej usunięcie. Ponadto, gdy skończy się dana promocja,  rekomenduję usunięcie reguły.

Przykłady naszych realizacji:
🐝Marka home&you: http://bit.ly/homeyou-bot
Czytaj więcej: http://bit.ly/homeyou_artykul
🐝Marka Esotiq: http://bit.ly/esotiq_bot
Czytaj więcej: http://bit.ly/esotiq_artykul (wykorzystanie bota w punkcie 7.) Więcej o możliwościach Chatfuela: https://blog.chatfuel.com/

#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beeffective Team

Kopiuj tekst

Udostępnij

Sam Nektar: Skutecznie zwiększaj zasięg na Facebooku

W związku z ostatnimi zmianami w Edge Ranku zasięgi znacznie się  zmniejszyły. Facebook zapowiada, że widoczność postów ma wynosić  zaledwie 5 procent.Z początkiem roku został zaktualizowany sposób  mierzenia zasięgu organicznego - tak, by był mierzony podobnie do  zasięgu płatnego. Zgodnie z nową definicją, zasięg organiczny jest  zliczany, gdy niepłatny post wyświetli się na ekranie odbiorcy.  Poprzednio zasięg organiczny był zliczany w momencie, gdy niepłatny post  został umieszczony w Aktualnościach odbiorcy, bez względu na to, czy  pojawił się na ekranie czy nie (źródło:Facebook). Ponadto, od początku roku nacisk kładziony jest na posty znajomych, natomiast fanpage'e muszą walczyć o widoczność. Zuckerberg zapowiedział, że algorytm będzie premiował posty z dużym  zaangażowaniem – często komentowane, udostępniane bądź takie, przy  których jest znaczący ruch.Warto więc przyłożyć się do  prezentowanego contentu – odkryć preferencje ludzi obserwujących Twój  fanpage, prześledzić wcześniejsze zachowania, przeanalizować, które  treści były najlepiej przyjmowane i wyciągnąć wnioski na przyszłość.Dzięki kreatywnemu podejściu możemy wyjść naprzeciw nowemu algorytmowi.