Sam Nektar: BOTY - Działaj skutecznie w Messenger Marketingu
Sam Nektar:  BOTY - Działaj skutecznie w Messenger Marketingu
Kopiuj tekst

Sam Nektar: BOTY - Działaj skutecznie w Messenger Marketingu

Messenger marketing – temat rzeka, któremu w ostatnim czasie zostało  poświęconych wiele publikacji. Z pewnością zmienia oblicze i  rewolucjonizuje rynek digital marketingu. W dzisiejszym wydaniu naszego  eksperckiego cyklu zajmiemy się jego ciekawym wycinkiem. Pokażę Wam, jak  kreatywnie wykorzystać boty, które w ostatnim czasie zawładnęły  promocją marek w social media. Spijajcie #samnektar🍯

Tytułem wprowadzenia: za pomocą bota można ustawić automatyczne  wiadomości, które będą dostarczane klientom/użytkownikom Twojego  fanpage’a. Powstał już szereg narzędzi, które to ułatwiają: ChatFuel,  ManyChat czy Botsify.  Pozwalają one na tworzenie bardziej  skomplikowanych konwersacji czy listy subskrybentów, do których będą  wysyłane poszczególne wiadomości. Ja akurat wybrałam Chatfuela. Jego  zaletą jest darmowe narzędzie do tworzenia botów.
1. Publikacja posta zachęcającego do komentarza (np. złóż życzenia  urodzinowe marce, napisz, co chciałabyś dostać na święta) w zamian za  niespodziankę.
💡Warto  wymyślić kreatywną formę wypowiedzi, w przeciwnym razie Facebook może  potraktować nasz post jako tzw. clickbait i ścinać jego zasięg. W  momencie, gdy klienci będą tworzyli kreatywne, zróżnicowane wypowiedzi,  Facebook będzie dodatkowo premiował post szerszym zasięgiem.
2.  Wysłanie kodu zniżkowego każdemu użytkownikowi, który postąpił zgodnie z  instrukcją, czyli wpisał komentarz pod danym postem.
Jak to wygląda od strony technicznej?
 🐝Otwórz stronę i zarejestruj się w narzędziu Chatfuel
🐝Na stronie głównej kliknij w opcję Create a new bot
🐝W lewym menu wybierz opcję Grow
🐝W okienku Acquire users from comments kliknij w Add rule
🐝Następnie wybierz opcję Connect your bot, Connect to Facebook i wybierz fanpage, pod który chcesz podłączyć bot
🐝Ponownie kliknij w Grow lewym menu i wybierz Add rule
🐝Zaznacz opcję Specific post
🐝W  linijce Facebook post to track comments wklej link do stworzonego  wcześniej posta, który może być wcześniej zaplanowany na Twoim fanpage’u
🐝Rekomendujemy zaznaczyć opcję All comments
🐝W linijce Reply with ustalasz treść wiadomości ,którą otrzymują klienci
🐝Klikasz w DONE
🎉🎉Gotowe !

💡Musisz  mieć świadomość, że podłączenie bota pod jeden specyficzny post,  sprawi, że userzy niezainteresowani udziałem w promocji, a piszący do  Ciebie przez Messenger, będą otrzymywali informację techniczną od  Chatfuela. Dlatego konieczne jest ustawienie na ten czas Welcome message  lub fizyczne jej usunięcie. Ponadto, gdy skończy się dana promocja,  rekomenduję usunięcie reguły.

Przykłady naszych realizacji:
🐝Marka home&you: http://bit.ly/homeyou-bot
Czytaj więcej: http://bit.ly/homeyou_artykul
🐝Marka Esotiq: http://bit.ly/esotiq_bot
Czytaj więcej: http://bit.ly/esotiq_artykul (wykorzystanie bota w punkcie 7.) Więcej o możliwościach Chatfuela: https://blog.chatfuel.com/

#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beeffective Team
Powiązane artykuły
Sam Nektar: Realizuj konwertujące kampanie na Facebooku

W każdym aspekcie działań online kwestia efektywności powinna być  zawsze sprawą priorytetową. Zdecydowaną większość aktywności możesz  precyzyjnie zmierzyć i przeanalizować. Należy jednak przy tej pracy  korzystać z dostępnych, skutecznych narzędzi.Każdy, kto prowadzi  kampanie na Facebooku i kieruje je do swojej strony internetowej lub  landing page’a, oczekuje, że będą w jak najwyższym stopniu KONWERTOWAĆ  tj. przynosić konwersję, która może przybierać różną postać np.  wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku, dodanie produktu do  koszyka, czy zakup produktu.
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.