Sam Nektar: Skutecznie zwiększaj zasięg na Facebooku

Sam Nektar: Skutecznie zwiększaj zasięg na Facebooku

Opublikowany

W związku z ostatnimi zmianami w Edge Ranku zasięgi znacznie się  zmniejszyły. Facebook zapowiada, że widoczność postów ma wynosić  zaledwie 5 procent.Z początkiem roku został zaktualizowany sposób  mierzenia zasięgu organicznego - tak, by był mierzony podobnie do  zasięgu płatnego. Zgodnie z nową definicją, zasięg organiczny jest  zliczany, gdy niepłatny post wyświetli się na ekranie odbiorcy.  Poprzednio zasięg organiczny był zliczany w momencie, gdy niepłatny post  został umieszczony w Aktualnościach odbiorcy, bez względu na to, czy  pojawił się na ekranie czy nie (źródło:Facebook). Ponadto, od początku roku nacisk kładziony jest na posty znajomych, natomiast fanpage'e muszą walczyć o widoczność. Zuckerberg zapowiedział, że algorytm będzie premiował posty z dużym  zaangażowaniem – często komentowane, udostępniane bądź takie, przy  których jest znaczący ruch.Warto więc przyłożyć się do  prezentowanego contentu – odkryć preferencje ludzi obserwujących Twój  fanpage, prześledzić wcześniejsze zachowania, przeanalizować, które  treści były najlepiej przyjmowane i wyciągnąć wnioski na przyszłość.Dzięki kreatywnemu podejściu możemy wyjść naprzeciw nowemu algorytmowi.

❓Jakie działania i formaty pomogą zwiększyć zasięg organicznie?
🐝Wyświetlaj najpierw
 Zachęć swoich fanów, by dodali Twój profil firmowy do stron  Wyświetlanych najpierw. Stwórz post, w którym dokładnie wytłumaczysz, w  jaki sposób zaznaczyć opcję See First. W ten sposób sprawisz, że Twój  profil będzie się wyświetlał w Newsfeedzie osób, które wdrożą  instrukcję.
Przykład naszej realizacji: http://bit.ly/realizacja_konkursu 

🐝Zainwestuj w nowe, angażujące formaty:
1. Ankieta
 Facebook co chwilę podsuwa nam kolejne możliwości, które pozwalają dbać  o content w nowej, interesującej oprawie. Jednym z takich formatów jest  Ankieta: prosty i szybki sposób, by zachęcić odbiorców do działania.  Wystarczy wymyślić temat, dodać dwa zdjęcia (lub format GIF) i zachęcić  fanów do głosowania. Ankiet nie można promować, jednak z naszego  doświadczenia mają bardzo satysfakcjonujące zasięgi organiczne.
Przykład naszej realizacji: http://bit.ly/nasza_ankieta
2. Konkurs
 Dobrym sposobem na zdobycie większej liczby reakcji, komentarzy i  działań jest konkurs. Z naszych obserwacji wynika, że najlepiej  sprawdzają się konkursy z prostym zadaniem, typu Dokończ zdanie, Umieść  zdjęcie. Konkurs możesz najpierw zapowiedzieć - w ten sposób zachęcisz  obserwujących do regularnego sprawdzania Twojego profilu. Następnie  przygotuj kreatywne copy i ciekawe zadanie oraz podaj datę ogłoszenie  wyników. Rozwiązanie konkursu umieść w osobnym poście.
Przykład naszej realizacji: http://bit.ly/realizacja_konkursu
3. Promocja
 Nic tak dobrze nie działa na klientów, jak kolejna promocja. Możesz ją  zamieścić w sekcji Oferta i przypiąć pinezką na górze strony. W ten  sposób ludzie odwiedzający Twój profil będą ją widzieli jako najnowszy  post.
Możesz też pomyśleć o bardziej kreatywnym sposobie ogłoszenia  swojej promocji, na przykład za pomocą bota. Tym sposobem możesz działać  dwutorowo – z jednej strony zachęcić ludzi do zakupu Twojego  produktu/usługi, z drugiej spróbować kreatywnie powalczyć o zasięg.  Możesz dzień wcześniej opublikować post, w którym zachęcisz ludzi do  zamieszczenia komentarza w zamian za niespodziankę, którą otrzymają na  swoje konto na Messengerze tuż po umieszczeniu komentarza. Tą  niespodzianką będzie oferta promocyjna. Ludzie bardzo chętnie angażują  się w tego typu akcje - nie tylko aktywnie komentując, ale dodatkowo  udostępniając post.
Przykład naszej realizacji: http://bit.ly/homeyou-bot
4. Dokończ zdanie
 Doskonale się sprawdzają posty, w których zadajesz pytanie otwarte.  Jeśli pytanie jest ciekawe, ludzie chętnie komentują, zachęceni Twoim  zaproszeniem.
Przykład naszej realizacji: http://bit.ly/dokoncz_zdanie
5. Ważne wydarzenie
 Pomyśl, jak jeszcze uatrakcyjnić ekspozycję swojego contentu. Możesz  np. premierę nowej kolekcji lub urodziny marki, krok milowy oznaczyć  jako Ważne wydarzenie. W ten sposób wyróżnisz post spośród innych i  sprawisz, że ludzie zwrócą na niego uwagę w pierwszej kolejności.
Przykład realizacji: http://bit.ly/wazne_wydarzenie
6. Post zagadka
 Szybki i prosty sposób na zaangażowanie fanów. Pomyśl, jaką zagadkę  związaną z Twoją formą działalności możesz zadać swoim fanom. Niech  będzie ciekawa, zaskakująca, z ciekawą oprawą graficzną. Zachęć ludzi do  wpisywania odpowiedzi w komentarzach. Po kilku dniach zamieść nad  komentarzami odpowiedź - w ten sposób zyskasz dodatkową aktywność pod  postem.
Przykład naszej realizacji: http://bit.ly/post_zagadka
6.Video/Live
Facebook dodatkowo premiuje formaty video. W poprzednich odcinkach naszego eksperckiego cyklu zajęli się nimi:
1. Wiesław Teofilak: http://bit.ly/format_video
2. Anna Skora: http://bit.ly/format_live

🐝Mikronarracje
 Wejście w dialog z odbiorcami jest bardzo ważny nie tylko z perspektywy  rozszerzania zasięgu posta. Pokazujesz fanom, że liczysz się z ich  opinią, przez co chętniej wracają na Twój profil.
Aktywne  prowadzenie mikronarracji pozwala na lepsze poznanie preferencji fanów.  Mądry obserwator nie tylko wyciągnie wnioski, ale wykorzysta je w  praktyce.

🐝Grupy
 Załóż własną grupę – pomoże Ci to w zbudowaniu aktywnej społeczności i  da dodatkową przestrzeń do dyskusji. Ciekawym rozwiązaniem jest  stworzenie zamkniętej grupy, do której możesz zapraszać wybrane osoby. W  ten sposób stworzysz grono ambasadorów Twojej marki. Możesz ich  dodatkowo zachęcać do aktywności, udostępniając im ekskluzywne promocje.

🐝Stwórz kompleksową platformę
 Zainwestuj czas w upgrade swojego fanpage’a. Nie ograniczaj się jedynie  do publikowania postów związanych z Twoim brandem. Spraw, by ludzie,  chcący wyszukać informacje na temat Twoich produktów/usług priorytetowo  kierowali się na fanpage na Facebooku. Przede wszystkim uzupełnij  informacje dotyczące Twojej firmy. W pierwszej kolejności dokładnie  wpisz dane. Jeśli posiadasz wiele salonów bądź miejsc działalności,  zaimplementuj narzędzie Lokalizacje. Uzupełnij zakładkę Our Story, w  której zawrzesz profil swojej działalności i przemycisz informacje o  filozofii marki. W lewym menu możesz podłączyć link do katalogu online.  Możesz też wdrożyć w menu zakładkę Newsletter, która będzie  przekierowywała do landing page’a z możliwością zapisu. Jeśli jesteś  sprzedawcą, załóż sklep na Facebooku, który będziesz regularnie  aktualizował. Jest wiele możliwości, które pozwalają na  zgromadzenie wokół Twojego profilu aktywnej społeczności. Działanie  wielotorowe pozwala na organiczne budowanie dużego zasięgu.

Pamiętaj: jakość jest tak samo ważna, jak regularność działań. Nie  zrażaj się, jeśli efektów nie widać od razu. Liczy się się konsekwencja w  działaniu. Tylko w ten sposób osiągniesz wymierny efekt.
Czytaj więcej: http://bit.ly/facebook_zasiegorganiczny
#samnektar by Marta Malik Ryl/Beeffective Team

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Zainstaluj piksel i zwiększ konwersje

temu

Jeśli jesteś właścicielem marki i chcesz udoskonalać swoją strategię  reklamową na Facebooku, powinieneś zgłębić temat piksela FB. Oferuje on  zaawansowane możliwości monitorowania konwersji w Twojej witrynie oraz  możliwość lepszej optymalizacji Twoich kampanii. Jest niezbędny, jeśli  chcesz korzystać z remarketingu, czyli kierować reklamy do użytkowników,  którzy już byli na Twojej stronie www.
Sam Nektar: Poznaj zmiany na Facebooku

temu

 Afera Cambridge Analytica, monitoring Messengera, zapisywanie   nieopublikowanych filmów - lista ostatnich grzechów Facebooka jest   długa. Nic więc dziwnego, że Zuckerberg robi wszystko, by odbudować   nadszarpnięty wizerunek i odzyskać zaufanie swoich użytkowników. W tym   celu w ostatnim czasie wprowadził serię zmian, które mają na celu  przede  wszystkim zagwarantowanie ochrony prywatności. 25  kwietnia został także ogłoszony nowy regulamin, a w nim wiele  nowości, o  których powinieneś wiedzieć. Zwłaszcza, że zmiany obejmą  także profile  biznesowe i konta reklamowe.
Sam Nektar: Wciśnij Live Photo

temu

Live Photo to format posta na Facebooku łączący grafikę i video. Od  standardowego video, które też rozpoczyna się statycznym ujęciem,  odróżnia go przede wszystkim sposób odtwarzania. Przejście do trybu  video wywoływane jest ciągłym dotknięciem ekranu palcem. 📱

Sam Nektar: Targetuj precyzyjnie na LinkedInie

Kiedy zagłębiamy się w temat kampanii internetowych, najczęściej  zawężamy go do Facebook Ads i Google AdWords. Jednak Internet oferuje  nam o wiele szersze spektrum ciekawych rozwiązań, nad którymi warto się  pochylić. Jednym z nim są kampanie w serwisie LinkedIn. Jest to miejsce  idealne dla reklamodawców B2B, daje możliwość precyzyjnego targetowania  oraz dotarcia do specyficznej, wąskiej grupy specjalistów. Stanowi największą na całym świecie bazę profesjonalistów (ponad 400 milionów). Podpowiem Ci, jak zacząć pracę z Menedżerem Kampanii w serwisie  LinkedIn. Spróbuję także wyjaśnić, dlaczego warto rozważyć prowadzenie  tam działań promocyjnych.