Sam Nektar: Targetuj precyzyjnie na LinkedInie
Sam Nektar: Targetuj precyzyjnie na LinkedInie
Kopiuj tekst

Sam Nektar: Targetuj precyzyjnie na LinkedInie

Kiedy zagłębiamy się w temat kampanii internetowych, najczęściej  zawężamy go do Facebook Ads i Google AdWords. Jednak Internet oferuje  nam o wiele szersze spektrum ciekawych rozwiązań, nad którymi warto się  pochylić. Jednym z nim są kampanie w serwisie LinkedIn. Jest to miejsce  idealne dla reklamodawców B2B, daje możliwość precyzyjnego targetowania  oraz dotarcia do specyficznej, wąskiej grupy specjalistów. Stanowi największą na całym świecie bazę profesjonalistów (ponad 400 milionów). Podpowiem Ci, jak zacząć pracę z Menedżerem Kampanii w serwisie  LinkedIn. Spróbuję także wyjaśnić, dlaczego warto rozważyć prowadzenie  tam działań promocyjnych.

🐝Żeby  założyć konto reklamowe na LinkedInie, musisz oczywiście najpierw  posiadać konto osobiste, pod które podepniesz konto firmowe.
🐝Możesz wybrać jedną z kilku opcji reklamowych:
• Sponsorowanie istniejącej już wcześniej bądź nowo stworzonej treści
• Wzbogacona o grafikę reklama tekstowa, przenosząca do profilu na LinkedInie lub zewnętrznej strony www
• Wiadomości wysyłane bezpośrednio do skrzynek odbiorczych na LinkedIn
• Reklama mająca na celu bezpośrednie pozyskiwanie leadów.
🐝W  serwisie przeważają przede wszystkim komunikaty biznesowe, w związku z  czym Twój przekaz ma większą możliwość dotarcia do sprecyzowanego  odbiorcy.
🐝LinkedIn daje możliwość naprawdę precyzyjnego targetowania kampanii m.in.:
• Do osób pracujących w konkretnej firmie
• Do osób pracujących w konkretnej branży
• Do osób zajmujących konkretne stanowiska.
🐝LinkedIn  daje także możliwość stworzenia Grup Odbiorców na podstawie osób  odwiedzających naszą witrynę lub posiadanej przez nas listy kontaktów.
🐝Ponadto istnieje możliwość rozszerzenia grupy odbiorców o osoby o podobnych atrybutach do osób przez nas targetowanych.
🐝LinkedIn  udostępnia narzędzie LinkedIn Website Demographics, dzięki któremu  możesz dokładnie przeanalizować profile osób odwiedzających Twoje konto  firmowe, a w rezultacie - stworzyć lepiej skrojoną kampanię  marketingową.
🐝Reklamy  na LinkedInie są stosunkowo drogie w porównaniu do innych platform,  jednak rozbudowane możliwości targetowania uzasadniają wysokie stawki.  Serwis oferuje możliwość rozliczeń w euro lub dolarach. LinkedIn  daje szeroki wachlarz możliwości, szczególnie, jeśli zdecydujesz się na  kreatywne wykorzystanie oferowanych narzędzi. Jeśli potrzebujesz  specyficznej kampanii reklamowej, skierowanej do bardzo precyzyjnie  określonej grupy odbiorców, tzw. profesjonalistów, rekomenduję wybranie  tej platformy.

Ostatnio prowadzimy kampanie reklamowe na LinkedInie dla Konferencja gastronomiczna Konferencja gastronomiczna Konferencja gastronomiczna MADE Restaurant Poznań,  zrzeszającej specjalistów z branży gastronomicznej - to idealny  przykład działań, gdzie targetujemy się na właścicieli lub menedżerów  restauracji.

Czytaj więcej: http://bit.ly/kampanie_linkedin
#samnektar by Mateusz Moroz/Beeffective Team
Powiązane artykuły
Sam Nektar: Realizuj konwertujące kampanie na Facebooku

W każdym aspekcie działań online kwestia efektywności powinna być  zawsze sprawą priorytetową. Zdecydowaną większość aktywności możesz  precyzyjnie zmierzyć i przeanalizować. Należy jednak przy tej pracy  korzystać z dostępnych, skutecznych narzędzi.Każdy, kto prowadzi  kampanie na Facebooku i kieruje je do swojej strony internetowej lub  landing page’a, oczekuje, że będą w jak najwyższym stopniu KONWERTOWAĆ  tj. przynosić konwersję, która może przybierać różną postać np.  wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku, dodanie produktu do  koszyka, czy zakup produktu.
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.