Sam Nektar: Prowadź efektywne kampanie w InstaStories
Sam Nektar: Prowadź efektywne kampanie w InstaStories
Kopiuj tekst

Sam Nektar: Prowadź efektywne kampanie w InstaStories

W poprzednim wydaniu #samnektar opowiadałam o tym, jak skutecznie działać na Instagramie oraz  w jaki sposób wykorzystywać nowości do promocji marki w tym kanale.  Dziś skupię się na kampaniach na Instagramie. W związku z tym, że temat  jest dość szeroki, zaprezentuję jedną z możliwych form – reklamę w  InstaStories. Zaletą takiego formatu jest to, że reklamy są  pełnoekranowe i skupiają uwagę użytkowników. Wyświetlane są pomiędzy  poszczególnymi Relacjami przez 5 sekund (w przypadku zdjęć), przez 15  sekund (w przypadku video) albo do momentu zamknięcia. Poniżej krótka instrukcja tworzenia takiej reklamy oraz kilka przydatnych tipów.

💡 Warto wiedzieć, że tworząc reklamy w InstaStories, wykorzystujemy te  same funkcjonalności i narzędzia, których używamy przy tworzeniu reklam  na Facebooku.
🐝 Reklamę utwórz z Menedżerze reklam (wybierz: Utwórz).
🐝 Wybierz cel, który Cię interesuje (Zasięg, Wyświetlenia filmu,  Konwersja, Instalacja aplikacji, Pozyskanie kontaktów albo Ruch).
🐝 Na poziomie Zestawu reklam, w opcji Umiejscowienie, wybierz Edytuj i zaznacz: Instagram – Relacje.
🐝 Na poziomie Reklamy, w opcji Format, wybierz pojedynczy obraz lub  pojedynczy film. Rekomendowana proporcja obrazu to 9:16, a zalecana  rozdzielczość to co najmniej 1080*1920 pikseli. W przypadku video -  materiał nie może przekroczyć 4 GB i powinien trwać od 1 do 15 sekund.
🐝 Dodaj do swojej Relacji CTA, w zależności od celu reklamowego i monitoruj aktywność użytkowników.
🐝 Resztę czynności wykonaj, tak jak w przypadku reklamy na Facebooku.  Aktualne wymagania techniczne i zalecenia dot. projektowania materiałów  do kampanii znajdziesz na: https://www.facebook.com/business/ads-guide
💡 Pamiętaj, że tutaj też obowiązuje zasada, która mówi, że obrazy, które  zawierają powyżej 20% tekstu, mogą być gorzej wyświetlane!
🍯 Na początku tego roku Facebook ogłosił, że wkrótce pojawi się opcja  dodawania karuzeli zdjęć lub filmów do InsaStories Ads. Nie będzie  trzeba ograniczać się już do tylko 1 kreacji, a tworząc mini-historię  będzie można wybrać do 3 elementów.
Przykłady naszych realizacji:
🐝Marka illy Polska: promocja nowej kolekcji filiżanek, z CTA: Więcej informacji lub Kup teraz (przekierowanie na stronę sklepu).
🐝Miasto Gdynia:  promocja aplikacji mobilnej Gdynia.pl, z CTA: Pobierz aplikację  (przekierowanie na stronę sklepu w zależności od systemu operacyjnego).
Czytaj więcej:  www.techcrunch.com/…/instagrams-carousel-ad-format-is-comi…/
#samnektar by Klaudia Chmielewska/Beeffective Team
Powiązane artykuły
Sam Nektar: Realizuj konwertujące kampanie na Facebooku

W każdym aspekcie działań online kwestia efektywności powinna być  zawsze sprawą priorytetową. Zdecydowaną większość aktywności możesz  precyzyjnie zmierzyć i przeanalizować. Należy jednak przy tej pracy  korzystać z dostępnych, skutecznych narzędzi.Każdy, kto prowadzi  kampanie na Facebooku i kieruje je do swojej strony internetowej lub  landing page’a, oczekuje, że będą w jak najwyższym stopniu KONWERTOWAĆ  tj. przynosić konwersję, która może przybierać różną postać np.  wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku, dodanie produktu do  koszyka, czy zakup produktu.
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.