Sam Nektar: Prowadź skutecznie przez lejek sprzedażowy

Sam Nektar: Prowadź skutecznie przez lejek sprzedażowy

Opublikowany

O tym, że sprzedaż w internecie nie następuje po pierwszym kontakcie z  reklamą, wiedzą wszyscy, którzy badają ścieżki konwersji poprzez Google  Analytics. Jak zaprojektować ścieżkę klienta, by zakończyła się kupnem  Twojego produktu lub skorzystaniem z Twojej oferty? Opracuj skuteczny  lejek sprzedażowy i na każdym poziomie dobieraj narzędzia, które pozwolą  przesunąć potencjalnych nabywców do kolejnego etapu. Są to zasady  uniwersalne i dotyczą sprzedaży nie tylko w kanale internetowym.

🐝Świadomość
 Celem etapu pierwszego jest przyciągnięcie potencjalnego klienta i  skupienie jego uwagi. Tu najlepiej sprawdza się zasada „Content is the  king”.
1. Postaw na dobre zdjęcia, ciekawe artykuły i treści, które  nie reklamują Ciebie wprost, a na pewno zainteresują osoby z grupy  docelowej, którą założyłeś. Stawiaj na działania szerokiego zasięgu. Im  większa grupa osób dowie się o istnieniu Twojej firmy na tym etapie, tym  większa grupa skorzysta z Twoich usług.
2. Pamiętaj o personal  marketingu. Mów o tym, czym się zajmujesz zawodowo w social mediach.  Nawet nie wiesz, ile osób spośród Twoich followersów to potencjalni  klienci.
3. Na tym etapie z pomocą przyjdą Ci działania SEO,  zwiększające widoczność Twoich treści w wyszukiwarce oraz reklama  Facebook Ads nastawiona na zasięg.

 🐝Zainteresowanie
 Twój potencjalny klient wie, że Twoja firma istnieje i oferuje produkty  lub usługi z pewnego zakresu, ale czy to znaczy, że wie jakiej jakości  powinien się spodziewać? Ten etap służy do spozycjonowania oferty w  półce cenowej z konkretnym zakresem.
1. Postaw na dobrą prezentację  Twoich usług. Jeśli czujesz się na siłach, możesz spróbować poprowadzić  webinar lub prelekcję na konferencji, pomyśl o publikacji case studies,  raportów branżowych lub infografik.
2. To jest moment, kiedy klient  może przejrzeć Twoje profile społecznościowe. Zadbaj, by wizytówki na  Facebooku, Instagramie i LinkedIn prezentowały Twoją firmę we właściwy  sposób .

 🐝Rozważanie zakupu i analiza
Aby wzbudzić zaufanie, postaraj się przedstawiać spersonalizowane oferty.
 1. Nie zapominaj o remarketingu. Na tym etapie powinieneś być obecny i  aktywnie przypominać o swojej ofercie. Rozważ dedykowaną ofertę rabatową  lub czasową wersję testową.
2. Pamiętaj, że klient będzie  przeglądał konkurencję. Zadbaj o kampanię Google Adwords. To jest  moment, żeby przywrócić klienta na ścieżkę, która prowadzi do zakupu u  Ciebie.  

🐝Podjęcie decyzji
Wydaje Ci się, że klient już chce zacząć współpracę? Ułatw mu to!
 1. Na tym etapie często zawodzą źle zaprojektowane strony, które zbyt  długo się ładują lub wymagają wypełnienia wielu formularzy. W kontaktach  biznesowych, gdy klient zbyt długo czeka na zlecenie lub telefon  potwierdzający spotkanie, może zniecierpliwiony zwrócić się do  konkurencji.

🐝Sprzedaż
Moment ekscytujący dla osoby, która nabywa produkt, ale i dla samego sprzedawcy.
 1. Zadbaj, by to spotkanie złączyło Was na dłużej. Pochwal się  publicznie o rozpoczęciu współpracy, prześlij maila, który potwierdza  jak ważny jest dla Ciebie Twój partner biznesowy. Każdy zadowolony  klient może zwiększyć świadomość Twojej marki, a na tym zależy nam  zawsze. Lejek może być wykorzystany w działaniach B2B oraz B2C, a jego odpowiednia analiza przekłada się na efekty.

W naszej pracy skuteczny lejek sprzedażowy wykorzystujemy w projektach, które prowadzimy dla Škoda Plichta oraz Wsaib Gdynia.
Czytaj więcej: http://bit.ly/2GVBcEr

#samnektar by Anna Skóra/Beeffective Team

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Zainstaluj piksel i zwiększ konwersje

temu

Jeśli jesteś właścicielem marki i chcesz udoskonalać swoją strategię  reklamową na Facebooku, powinieneś zgłębić temat piksela FB. Oferuje on  zaawansowane możliwości monitorowania konwersji w Twojej witrynie oraz  możliwość lepszej optymalizacji Twoich kampanii. Jest niezbędny, jeśli  chcesz korzystać z remarketingu, czyli kierować reklamy do użytkowników,  którzy już byli na Twojej stronie www.
Sam Nektar: Poznaj zmiany na Facebooku

temu

 Afera Cambridge Analytica, monitoring Messengera, zapisywanie   nieopublikowanych filmów - lista ostatnich grzechów Facebooka jest   długa. Nic więc dziwnego, że Zuckerberg robi wszystko, by odbudować   nadszarpnięty wizerunek i odzyskać zaufanie swoich użytkowników. W tym   celu w ostatnim czasie wprowadził serię zmian, które mają na celu  przede  wszystkim zagwarantowanie ochrony prywatności. 25  kwietnia został także ogłoszony nowy regulamin, a w nim wiele  nowości, o  których powinieneś wiedzieć. Zwłaszcza, że zmiany obejmą  także profile  biznesowe i konta reklamowe.
Sam Nektar: Wciśnij Live Photo

temu

Live Photo to format posta na Facebooku łączący grafikę i video. Od  standardowego video, które też rozpoczyna się statycznym ujęciem,  odróżnia go przede wszystkim sposób odtwarzania. Przejście do trybu  video wywoływane jest ciągłym dotknięciem ekranu palcem. 📱

Działania dla dewelopera Allcon

Prowadzimy działania dla dewelopera Allcon w ramach inwestycji NEXO.