Sam Nektar: Prowadź skutecznie przez lejek sprzedażowy
Sam Nektar: Prowadź skutecznie przez lejek sprzedażowy
Kopiuj tekst

Sam Nektar: Prowadź skutecznie przez lejek sprzedażowy

O tym, że sprzedaż w internecie nie następuje po pierwszym kontakcie z  reklamą, wiedzą wszyscy, którzy badają ścieżki konwersji poprzez Google  Analytics. Jak zaprojektować ścieżkę klienta, by zakończyła się kupnem  Twojego produktu lub skorzystaniem z Twojej oferty? Opracuj skuteczny  lejek sprzedażowy i na każdym poziomie dobieraj narzędzia, które pozwolą  przesunąć potencjalnych nabywców do kolejnego etapu. Są to zasady  uniwersalne i dotyczą sprzedaży nie tylko w kanale internetowym.

🐝Świadomość
 Celem etapu pierwszego jest przyciągnięcie potencjalnego klienta i  skupienie jego uwagi. Tu najlepiej sprawdza się zasada „Content is the  king”.
1. Postaw na dobre zdjęcia, ciekawe artykuły i treści, które  nie reklamują Ciebie wprost, a na pewno zainteresują osoby z grupy  docelowej, którą założyłeś. Stawiaj na działania szerokiego zasięgu. Im  większa grupa osób dowie się o istnieniu Twojej firmy na tym etapie, tym  większa grupa skorzysta z Twoich usług.
2. Pamiętaj o personal  marketingu. Mów o tym, czym się zajmujesz zawodowo w social mediach.  Nawet nie wiesz, ile osób spośród Twoich followersów to potencjalni  klienci.
3. Na tym etapie z pomocą przyjdą Ci działania SEO,  zwiększające widoczność Twoich treści w wyszukiwarce oraz reklama  Facebook Ads nastawiona na zasięg.

 🐝Zainteresowanie
 Twój potencjalny klient wie, że Twoja firma istnieje i oferuje produkty  lub usługi z pewnego zakresu, ale czy to znaczy, że wie jakiej jakości  powinien się spodziewać? Ten etap służy do spozycjonowania oferty w  półce cenowej z konkretnym zakresem.
1. Postaw na dobrą prezentację  Twoich usług. Jeśli czujesz się na siłach, możesz spróbować poprowadzić  webinar lub prelekcję na konferencji, pomyśl o publikacji case studies,  raportów branżowych lub infografik.
2. To jest moment, kiedy klient  może przejrzeć Twoje profile społecznościowe. Zadbaj, by wizytówki na  Facebooku, Instagramie i LinkedIn prezentowały Twoją firmę we właściwy  sposób .

 🐝Rozważanie zakupu i analiza
Aby wzbudzić zaufanie, postaraj się przedstawiać spersonalizowane oferty.
 1. Nie zapominaj o remarketingu. Na tym etapie powinieneś być obecny i  aktywnie przypominać o swojej ofercie. Rozważ dedykowaną ofertę rabatową  lub czasową wersję testową.
2. Pamiętaj, że klient będzie  przeglądał konkurencję. Zadbaj o kampanię Google Adwords. To jest  moment, żeby przywrócić klienta na ścieżkę, która prowadzi do zakupu u  Ciebie.  

🐝Podjęcie decyzji
Wydaje Ci się, że klient już chce zacząć współpracę? Ułatw mu to!
 1. Na tym etapie często zawodzą źle zaprojektowane strony, które zbyt  długo się ładują lub wymagają wypełnienia wielu formularzy. W kontaktach  biznesowych, gdy klient zbyt długo czeka na zlecenie lub telefon  potwierdzający spotkanie, może zniecierpliwiony zwrócić się do  konkurencji.

🐝Sprzedaż
Moment ekscytujący dla osoby, która nabywa produkt, ale i dla samego sprzedawcy.
 1. Zadbaj, by to spotkanie złączyło Was na dłużej. Pochwal się  publicznie o rozpoczęciu współpracy, prześlij maila, który potwierdza  jak ważny jest dla Ciebie Twój partner biznesowy. Każdy zadowolony  klient może zwiększyć świadomość Twojej marki, a na tym zależy nam  zawsze. Lejek może być wykorzystany w działaniach B2B oraz B2C, a jego odpowiednia analiza przekłada się na efekty.

W naszej pracy skuteczny lejek sprzedażowy wykorzystujemy w projektach, które prowadzimy dla Škoda Plichta oraz Wsaib Gdynia.
Czytaj więcej: http://bit.ly/2GVBcEr

#samnektar by Anna Skóra/Beeffective Team
Powiązane artykuły
Sam Nektar: Realizuj konwertujące kampanie na Facebooku

W każdym aspekcie działań online kwestia efektywności powinna być  zawsze sprawą priorytetową. Zdecydowaną większość aktywności możesz  precyzyjnie zmierzyć i przeanalizować. Należy jednak przy tej pracy  korzystać z dostępnych, skutecznych narzędzi.Każdy, kto prowadzi  kampanie na Facebooku i kieruje je do swojej strony internetowej lub  landing page’a, oczekuje, że będą w jak najwyższym stopniu KONWERTOWAĆ  tj. przynosić konwersję, która może przybierać różną postać np.  wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku, dodanie produktu do  koszyka, czy zakup produktu.
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.