Sam Nektar: Uratuj porzucone koszyki Klientów

Sam Nektar: Uratuj porzucone koszyki Klientów

Opublikowany

Kwestia  opuszczania sklepu online przez Klientów, którzy dodali produkty do  koszyka spędza sen z powiek wielu właścicielom sklepów oraz e-commerce  menedżerom. Jednym z narzędzi, które bardzo skutecznie zachęca  użytkowników do powrotu i dokończenia zakupów są Dynamic Product Ads na  Facebooku tj. dynamiczne reklamy produktów.

Proces  wdrożenia narzędzia nie jest skomplikowany i opiera się na połączeniu  danych zebranych przy użyciu piksela Facebooka oraz katalogu produktów,  które posiadamy w sklepie online. Odpowiednio skonfigurowany piksel  łączy informacje o ścieżce klienta w sklepie online z produktami, które  odwiedzał lub dodawał do koszyka.

Jest wiele modeli  wykorzystania powyższych informacji do targetowania precyzyjnej reklamy,  jednak najbardziej skutecznym jest ten, w którym automatycznie są  prezentowane zdjęcia produktów, które użytkownik dodał do koszyka, ale  nie sfinalizował ostatecznie transakcji. Dzięki temu trafiamy z  precyzyjnym i spersonalizowanym komunikatem do osób, które były  zainteresowane zakupem, ale z różnych powodów opuściły sklep www przed  dokonaniem transakcji.

O czym należy pamiętać uruchamiając kampanię DPA na porzucone koszyki?

🐝 Pierwsze i najważniejsze: wyklucz z grupy docelowej kampanii osoby,  które dokonały już zakupu. Nie ma nic bardziej irytującego niż reklama  produktów, które niedawno się kupiło.
🐝 Spróbuj zawęzić grupę docelową kampanii do osób, które profilem są najbardziej podobne do Twoich Klientów.
🐝 Ustaw odpowiedni schemat prezentacji reklam, dopasuj go do swojego  odbiorcy. Zastanów się, następnie testuj, czy bardziej efektywne będzie  docieranie do osób, które opuściły koszyk przed chwilą, czy warto dać  użytkownikom trochę czasu (oczywiście nie za dużo 😊) na podjęcie decyzji.
🐝 Daj swojemu potencjalnemu Klientowi powód, dla którego powinien wrócić i  dokonać zakupu. Wykorzystaj do tego spersonalizowaną, unikalną promocję  lub kod rabatowy. Dzięki temu będziesz mógł w pełni sprawdzić  skuteczność tej formy reklamy.

Poprawnie skonfigurowana i  zoptymalizowana kampania dynamicznych reklam produktów jest jedną z  najbardziej efektywnych form kampanii na Facebooku. Jednak jej  skuteczność należy analizować także w aspekcie ścieżki konwersji i  modelu atrybucji. W bardzo wielu przypadkach są to kampanie  konwertujące, tj. bezpośrednio zachęcające Klienta do zakupu. Dodatkowo  uczestniczą one znacznej ilości pozostałych ścieżek, co daje dodatkową  wartość dla efektywności tego narzędzia.

Czytaj więcej: https://www.facebook.com/business/learn/facebook-create-ad-dynamic-ads

#samnektar by Tomek Piotrowski /Beeffective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

temu

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

temu

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Sam Nektar: Wykorzystuj potencjał InstaStories

temu

InstaStories w ciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo się rozwinęło.  Pojawiło się wiele nowych funkcjonalności, dzięki którym możesz  prezentować swoją markę, budować społeczność i zwiększać zaangażowanie  na Instagramie.  Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w InstaStories.