Sam Nektar: Wciśnij Live Photo

Sam Nektar: Wciśnij Live Photo

Opublikowany

Live Photo to format posta na Facebooku łączący grafikę i video. Od  standardowego video, które też rozpoczyna się statycznym ujęciem,  odróżnia go przede wszystkim sposób odtwarzania. Przejście do trybu  video wywoływane jest ciągłym dotknięciem ekranu palcem. 📱

Przygotowanie tego formatu wymaga użycia aplikacji intoLive  (iPhone). Po zaimportowaniu składników post pojawi się na fanpage’u od  razu, natomiast nim zacznie prawidłowo działać, minie kilka minut  (zazwyczaj są to dwie minuty). Tworzenie postów Live Photo wymaga  czujności, ponieważ podgląd pokazuje w sposób statyczny także plik video  i łatwo wówczas pomylić kolejność plików.  

🐝Aby  odbiorca nie przegapił Twojej interaktywnej zabawy, należy przygotować  grafikę startową z piktogramem symbolizującym odcisk palca (piktogramy  dostępne są z poziomu aplikacji). Alternatywnie można z poziomu  aplikacji dodać ikonę obrazującą przycisk/guzik/włącznik.      
🐝Grafiki  Live Photo automatycznie oznaczone są w prawym dolnym rogu okrągłym  symbolem, jednak nie jest on jeszcze dostatecznie rozpowszechniony wśród  użytkowników. Dodatkową motywacją do przytrzymania ekranu może być  komunikat tekstowy w stylu: „Dotknij/Tapnij ekran na swoim telefonie i  zobacz…”. Idealnie, gdyby takie wezwanie do działania było dostosowane  do kontekstu naszego kreatywnego pomysłu.  
🐝Po  uruchomieniu, video nieco się powiększa (ok. 10%), zatem jeżeli istotne  elementy projektu (takie jak tekst) pierwotnie zostały umieszczone  blisko krawędzi, to lepiej przesunąć je w stronę centrum kadru. Format  Live Photo dopuszcza różne proporcje materiałów. Podgląd nie wyświetla w  całości plików o proporcjach wertykalnych, zatem  najbezpieczniej jest  stosować kwadratowe kadry.  
🐝Cechą  Live Photo jest ten sam element, który stanowi klucz całej zabawy.  Trzymając palec przyciśnięty do ekranu, możesz zasłonić sobie  wyświetlany materiał, zatem najważniejsze jest umiejętne rozmieszczenie  elementów video, mających charakter informacyjny.
🐝Live  Photo działa wyłącznie na platformie mobile. Nie byłoby to problemem,  gdyby nie fakt wyświetlania się grafiki statycznej na wszystkich  platformach, co oznacza iż pozostali użytkownicy nie zobaczą video.  Rozwiązaniem jest czytelne CTA, wskazujące na specyfikę opublikowanego  postu, chociaż niektóre fanpage'e zamieszczają dodatkowe wyjaśnienia w  treści postów.

💡Pamiętaj,  że Live Photo będzie działało tylko, gdy dodasz je z poziomu aplikacji  FB. Po załadowaniu zdjęcia należy odznaczyć nieaktywny z automatu  znaczek Live (na dole grafiki). Dodane przez menedżera stron będzie  nieaktywne. Mimo pewnych minusów, Live Photo jest  formatem  godnym polecenia. Jeśli wymyślisz kontekst błyskotliwie łączący grafikę z  video, możesz mieć pewność wywołania efektu „WOW” wśród Twoich  odbiorców, za co na pewno odwdzięczą się zaangażowaniem.

Zobacz nasze przykłady Live Photo:
1. Esotiq: http://bit.ly/live_photo_esotiq
2. Lactima: http://bit.ly/live_photo_lactima 

Czytaj więcej: https://support.apple.com/pl-pl/HT207310
#samnektar by Wiesław Teofilak/Beeffective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Zainstaluj piksel i zwiększ konwersje

temu

Jeśli jesteś właścicielem marki i chcesz udoskonalać swoją strategię  reklamową na Facebooku, powinieneś zgłębić temat piksela FB. Oferuje on  zaawansowane możliwości monitorowania konwersji w Twojej witrynie oraz  możliwość lepszej optymalizacji Twoich kampanii. Jest niezbędny, jeśli  chcesz korzystać z remarketingu, czyli kierować reklamy do użytkowników,  którzy już byli na Twojej stronie www.
Sam Nektar: Poznaj zmiany na Facebooku

temu

 Afera Cambridge Analytica, monitoring Messengera, zapisywanie   nieopublikowanych filmów - lista ostatnich grzechów Facebooka jest   długa. Nic więc dziwnego, że Zuckerberg robi wszystko, by odbudować   nadszarpnięty wizerunek i odzyskać zaufanie swoich użytkowników. W tym   celu w ostatnim czasie wprowadził serię zmian, które mają na celu  przede  wszystkim zagwarantowanie ochrony prywatności. 25  kwietnia został także ogłoszony nowy regulamin, a w nim wiele  nowości, o  których powinieneś wiedzieć. Zwłaszcza, że zmiany obejmą  także profile  biznesowe i konta reklamowe.
Sam Nektar: Uratuj porzucone koszyki Klientów

temu

Kwestia  opuszczania sklepu online przez Klientów, którzy dodali produkty do  koszyka spędza sen z powiek wielu właścicielom sklepów oraz e-commerce  menedżerom. Jednym z narzędzi, które bardzo skutecznie zachęca  użytkowników do powrotu i dokończenia zakupów są Dynamic Product Ads na  Facebooku tj. dynamiczne reklamy produktów.

Sam Nektar: Poznaj zmiany na Facebooku

 Afera Cambridge Analytica, monitoring Messengera, zapisywanie   nieopublikowanych filmów - lista ostatnich grzechów Facebooka jest   długa. Nic więc dziwnego, że Zuckerberg robi wszystko, by odbudować   nadszarpnięty wizerunek i odzyskać zaufanie swoich użytkowników. W tym   celu w ostatnim czasie wprowadził serię zmian, które mają na celu  przede  wszystkim zagwarantowanie ochrony prywatności. 25  kwietnia został także ogłoszony nowy regulamin, a w nim wiele  nowości, o  których powinieneś wiedzieć. Zwłaszcza, że zmiany obejmą  także profile  biznesowe i konta reklamowe.