Sam Nektar: Poznaj zmiany na Facebooku

Sam Nektar: Poznaj zmiany na Facebooku

Opublikowany

 Afera Cambridge Analytica, monitoring Messengera, zapisywanie   nieopublikowanych filmów - lista ostatnich grzechów Facebooka jest   długa. Nic więc dziwnego, że Zuckerberg robi wszystko, by odbudować   nadszarpnięty wizerunek i odzyskać zaufanie swoich użytkowników. W tym   celu w ostatnim czasie wprowadził serię zmian, które mają na celu  przede  wszystkim zagwarantowanie ochrony prywatności. 25  kwietnia został także ogłoszony nowy regulamin, a w nim wiele  nowości, o  których powinieneś wiedzieć. Zwłaszcza, że zmiany obejmą  także profile  biznesowe i konta reklamowe.


O czym powinieneś wiedzieć?

🐝Na  trzy tygodnie przed wprowadzeniem nowego regulaminu Facebook ogłosił,  że osoby zarządzające stronami z dużą liczbą obserwujących (nie wiadomo,  jaka to liczba), będą dodatkowo weryfikowane. Platforma chce w ten  sposób przeciwdziałać nieuczciwym praktykom. Facebook zapowiada, że będą  widoczne takie informacje, jak np. zmiana nazwy strony.

🐝Pierwszą  podstawową zmianą w regulaminie jest możliwość ingerencji w klauzulę o  wykorzystywaniu danych w celach reklamowych. Nowy regulamin umożliwia Ci  zarządzanie ustawieniami danych. Możesz odmówić przetwarzania Twoich  danych osobowych w celach reklamowych. Możesz także nie zgadzać się na  rozpoznawanie twarzy na zdjęciach.

🐝W  związku z nieprawidłowościami Cambridge Analytica, odbywa się  weryfikacja aplikacji zewnętrznych. Nastąpił ciąg ograniczeń w dostępie  do aplikacji Facebooka. Nie ma już dostępu do listy gości oraz postów  publikowanych w wydarzeniach. Zewnętrzne aplikacje dla grup będą musiały  mieć zgodę administratora oraz zgodę od FB. API nie będzie udostępniało  listy użytkowników oraz ich prywatnych informacji.

🐝Jeśli  jesteś fanem Messenger Marketingu i korzystasz z jego dobrodziejstw na  co dzień, będziesz zawiedziony. Facebook zablokował możliwość  podłączania botów! Chce zweryfikować dotychczasowe zasady uruchamiania  chatbotów. Nie wiadomo, kiedy ponowne podłączanie botów będzie możliwe. Z  dobrych wiadomości: aktywne boty działają bez zmian.  

💡EDIT: Chatfuel właśnie ogłosił, że Facebook ponownie włączył możliwość podłączania botów.

🐝Tymczasowo  zostało wyłączone szacowanie zasięgu w grupach odbiorców  niestandardowych. Jeśli w swoim menedżerze reklam po prawej stronie nie  widzisz szacunkowej grupy docelowej, nie jest to błąd Twojego konta.  Opcja ta jest wyłączona do momentu stworzenia nowych zasad ochrony  danych oraz zabezpieczeń mających chronić dane przed niewłaściwym  zastosowaniem.

🐝W  nowym regulaminie zostały zaktualizowane standardy społeczności. Masz  teraz możliwość odwołania się od decyzji o usunięciu zamieszczonych  treści. Wcześniej mogłeś to zrobić jedynie w przypadku blokady konta,  strony lub grupy.

🐝Jeśli  Twoja firma ma więcej lokalizacji niż jedna, będziesz musiał poczekać z  wdrożeniem narzędzia Locations. Na razie niemożliwa jest integracja  istniejących profili, nie można też samodzielnie wgrać pliku z  lokalizacjami. Musisz zwrócić się o pomoc do Facebooka, który na własną  rękę zweryfikuje i wdroży zmiany.

🐝Facebook  w nowym regulaminie stworzył listę słów zakazanych. Za ich używanie  będzie groziła blokada konta, a w niektórych sytuacjach nawet jego  usunięcie. Jest to o tyle problematyczny zapis, że nie został określony  dokładny kontekst zastosowania owych słów. Jeśli filtry będą działały z  chirurgiczną precyzją, Twoje konto może zostać zablokowane za użycie  słowa "głupi" w neutralnym kontekście.

Nowy regulamin Facebooka  należy zaakceptować do 25 maja. Wtedy też wchodzą w życie nowe przepisy  RODO. Bardzo prawdopodobny jest scenariusz, w którym użytkownicy,  którzy nie zaakceptują regulaminu, stracą dostęp do swojego konta.

Czytaj więcej: https://www.facebook.com/communitystandards/introduction/
#samnektar by Marta Malik Ryl/Beeffective Team

Udostępnij

Sam Nektar: Zainstaluj piksel i zwiększ konwersje

Jeśli jesteś właścicielem marki i chcesz udoskonalać swoją strategię  reklamową na Facebooku, powinieneś zgłębić temat piksela FB. Oferuje on  zaawansowane możliwości monitorowania konwersji w Twojej witrynie oraz  możliwość lepszej optymalizacji Twoich kampanii. Jest niezbędny, jeśli  chcesz korzystać z remarketingu, czyli kierować reklamy do użytkowników,  którzy już byli na Twojej stronie www.