Sam Nektar: Zainstaluj piksel i zwiększ konwersje

Sam Nektar: Zainstaluj piksel i zwiększ konwersje

Opublikowany

Jeśli jesteś właścicielem marki i chcesz udoskonalać swoją strategię  reklamową na Facebooku, powinieneś zgłębić temat piksela FB. Oferuje on  zaawansowane możliwości monitorowania konwersji w Twojej witrynie oraz  możliwość lepszej optymalizacji Twoich kampanii. Jest niezbędny, jeśli  chcesz korzystać z remarketingu, czyli kierować reklamy do użytkowników,  którzy już byli na Twojej stronie www.

Co powinieneś wiedzieć na temat piksela?  

🐝Z  podstawowych informacji: musisz mieć menedżer reklam i możliwość  aktualizacji kodu witryny. Piksel znajdziesz w zakładce Piksele. Dla  jednego konta reklamowego możesz mieć jeden piksel. Możesz za to tworzyć  różnorodne zdarzenia czyli cel, które ma realizować kampania. Facebook  oferuje możliwość stworzenia zdarzeń standardowych takich jak np.  dodanie produktu do koszyka, zakup czy rejestracja. Dodatkowo masz  możliwość tworzenia zdarzeń niestandardowych, dzięki którym możesz  monitorować np. odsłony konkretnych podstron czy kliknięcia w przyciski.  Kod piksela należy skopiować i umieścić pomiędzy znacznikami  <head> i </head>.  

🐝Jeśli  będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, czy piksel, który podłączyłeś  do swojej witryny, działa, możesz skorzystać z wtyczki do przeglądarki  Chrome: Facebook Pixel Helper. Jeśli wtyczka nie wykryje żadnych błędów,  możesz zacząć tworzyć reklamy z użyciem piksela. Ponadto, do  zarządzania swoim pikselem, możesz użyć witryny Ensighten. Piksel  Facebooka to bardzo cenne narzędzie analityczne. Jeśli poważnie myślisz  o swojej marce i efektywnym jej reklamowaniu w social media, jest to  element obowiązkowy. Co najważniejsze, na podstawie Twoich danych i  własnych algorytmów, piksel wyciąga wnioski, jaki odbiorca konwertuje na  Twojej stronie. Główną jego zaletą jest to, że przypisuje dane do  konkretnego profilu na Facebooku, a nie do ciasteczka w przeglądarce.  

💡Piksel  FB możemy zastąpić pixelem remarketingowym z narzędzia Fasttony. Mimo,  że zawiera dużo mniej kodu, spełni swoją rolę równie efektywnie.

💡Piksel  dostępny jest również na Linkedin – nazywa się tam LinkedIn Insight  Tag. Pozwala pozyskać cenne informacje o ludziach odwiedzających Twoją  stronę. Możesz wykorzystywać go również w kampaniach, by śledzić  konwersję, retargetować odwiedzających oraz zdobywać dodatkowe  informacje, jak ludzie reagują na Twoje reklamy.

Czytaj więcej: https://www.facebook.com/business/help/651294705016616

#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beeffective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

temu

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

temu

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Sam Nektar: Wykorzystuj potencjał InstaStories

temu

InstaStories w ciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo się rozwinęło.  Pojawiło się wiele nowych funkcjonalności, dzięki którym możesz  prezentować swoją markę, budować społeczność i zwiększać zaangażowanie  na Instagramie.  Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w InstaStories.