Sam Nektar: Korzystaj z FACEBOOK ANALYTICS i mierz efekty swoich działań

Sam Nektar: Korzystaj z FACEBOOK ANALYTICS i mierz efekty swoich działań

Opublikowany

O  zmianach w Edge Ranku Facebooka słyszał zapewne już każdy. W  dzisiejszym świecie trzeba wkładać coraz więcej starań, aby dotrzeć z  komunikacją do potencjalnych klientów.  Jeszcze ważniejsza stała się  analityka przeprowadzanych działań, zarówno płatnych, jak i  organicznych.


 O zmianach w Edge Ranku Facebooka słyszał zapewne już każdy. W  dzisiejszym świecie trzeba wkładać coraz więcej starań, aby dotrzeć z  komunikacją do potencjalnych klientów.  Jeszcze ważniejsza stała się  analityka przeprowadzanych działań, zarówno płatnych, jak i  organicznych.

Z pomocą  przychodzi Facebook Analytics, który został wprowadzony ponad rok temu, a  pomimo to niewiele osób go odpowiednio wykorzystuje. Przedstawiam trzy  powody, dlaczego warto korzystać z narzędzia, które jest odpowiednikiem  wszystkim znanego Google Analyticsa.

🐝Możliwość tworzenia lejków.
 W Facebook Analytics w łatwy sposób możesz obserwować zachowania  użytkowników, którzy angażują się pod postami, wchodzą na stronę www (po  zainstalowaniu piksela remarketingowego – więcej o pikselu przeczytasz  tutaj: http://bit.ly/2GAEoDQ)  czy korzystają z aplikacji. Bardzo ciekawe jest analizowanie np. drogi,  jaką pokonują na profilu obserwujący, by dotrzeć do strony www i  dokonać zakupu.  
🐝Wielokanałowe mierzenie aktywności.
 Czy zdarzało Ci się odpowiadać na zarzuty, że Facebook nie sprzedaje,  czy, że użytkownik przegląda reklamy na telefonie, a zakupu dokonuje  bezpośrednio z desktopa? Dzięki wielokanałowemu mierzeniu aktywności  odbiorców możliwe jest obserwowanie działań użytkownika, który korzysta z  różnych urządzeń. Jeżeli np. przeglądał dany produkt na stronie www za  pośrednictwem telefonu, a następnie dokonał zakupu za pośrednictwem  komputera – Facebook Analytics takie dane Ci udostępni. Analizowanie  ścieżki konwersji jest o wiele prostsze.
🐝Analiza kohortowa.
 Każda grupa osób, posiadająca cechy wspólne, która dokonuje działania  na profilu lub stronie to kohorta. Dodając kilka segmentów i tworząc  kohorty, można sprawdzić na przykład, w które
dni źródło ruchu na stronie www lub profilu stanowiły serwisy społecznościowe albo mieszkańcy konkretnego miasta.

 Facebook Analytics służy przede wszystkim do analizy zachowania  użytkowników, którzy angażują się na Twoim profilu oraz do badania  modelu poruszania się na stronie czy aplikacji. Dokładna analiza ich  zachowań pozwala na dokonywanie skutecznych działań reklamowych,  ponieważ wiesz, co lubią i na co reagują Twoi odbiorcy!

Więcej na stronie Facebook Analytics znajdziesz na oficjalnej stronie: https://analytics.facebook.com/
#samnektar by Anita Piasecka/Beeffective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Sprawdź trendy graficznego contentu

temu

Wraz z rozwojem social media i natłokiem błyskawicznych komunikatów,   wykształcił się nowy model komunikacji, oparty o graficzny content.   Współczesny przekaz marketingowy ma mniej czasu, żeby dotrzeć do   odbiorcy, dlatego powinien być atrakcyjny.
Sam Nektar:

temu

Pozyskiwanie leadów, czyli danych kontaktowych osób zainteresowanych   naszym produktem/usługą to prawdopodobnie drugi, po bezpośredniej   sprzedaży, najistotniejszy efekt, który możemy osiągnąć poprzez   działania reklamowe w Internecie. Zasadniczo strategie i metody ich   generowania składają się na całą osobną gałąź marketingu znaną jako  Lead  Generation. Jednym z narzędzi, które mogą ułatwić nam ich  zdobywanie są  Facebookowe reklamy typu Lead Ads. Lead Adsy składają się  z  części graficzno-tekstowej, która ma zachęcić do kliknięcia oraz   formularza, który umożliwia pozostawienie swoich danych. Ich celem jest   maksymalne uproszczenie procesu dla potencjalnego klienta, dlatego   wszelkie możliwe dane, takie jak np. imię i nazwisko czy adres e-mail  są  automatycznie uzupełniane na podstawie danych z Facebooka.
Sam Nektar: Pilnuj wskaźnika trafności w kampaniach Facebook Ads

temu

Jeśli ustawiasz reklamy w Menedżerze reklam na Facebooku, na pewno  często zastanawiasz się, czy na pewno trafiają do odpowiednich odbiorców  albo czy wszystko wykonałeś prawidłowo. Nieustannie szukasz  potwierdzenia, czy Twoje reklamy odpowiednio konwertują albo czy możesz  coś poprawić w kolejnym określaniu grupy docelowej. Kampania, która  początkowo była skuteczna, staje się coraz mniej efektywna i nie wiesz,  czy to moment, żeby coś poprawić?

Sam Nektar: Pilnuj wskaźnika trafności w kampaniach Facebook Ads

Jeśli ustawiasz reklamy w Menedżerze reklam na Facebooku, na pewno  często zastanawiasz się, czy na pewno trafiają do odpowiednich odbiorców  albo czy wszystko wykonałeś prawidłowo. Nieustannie szukasz  potwierdzenia, czy Twoje reklamy odpowiednio konwertują albo czy możesz  coś poprawić w kolejnym określaniu grupy docelowej. Kampania, która  początkowo była skuteczna, staje się coraz mniej efektywna i nie wiesz,  czy to moment, żeby coś poprawić?