Sam Nektar: Korzystaj z FACEBOOK ANALYTICS i mierz efekty swoich działań

Sam Nektar: Korzystaj z FACEBOOK ANALYTICS i mierz efekty swoich działań

Opublikowany

O  zmianach w Edge Ranku Facebooka słyszał zapewne już każdy. W  dzisiejszym świecie trzeba wkładać coraz więcej starań, aby dotrzeć z  komunikacją do potencjalnych klientów.  Jeszcze ważniejsza stała się  analityka przeprowadzanych działań, zarówno płatnych, jak i  organicznych.


 O zmianach w Edge Ranku Facebooka słyszał zapewne już każdy. W  dzisiejszym świecie trzeba wkładać coraz więcej starań, aby dotrzeć z  komunikacją do potencjalnych klientów.  Jeszcze ważniejsza stała się  analityka przeprowadzanych działań, zarówno płatnych, jak i  organicznych.

Z pomocą  przychodzi Facebook Analytics, który został wprowadzony ponad rok temu, a  pomimo to niewiele osób go odpowiednio wykorzystuje. Przedstawiam trzy  powody, dlaczego warto korzystać z narzędzia, które jest odpowiednikiem  wszystkim znanego Google Analyticsa.

🐝Możliwość tworzenia lejków.
 W Facebook Analytics w łatwy sposób możesz obserwować zachowania  użytkowników, którzy angażują się pod postami, wchodzą na stronę www (po  zainstalowaniu piksela remarketingowego – więcej o pikselu przeczytasz  tutaj: http://bit.ly/2GAEoDQ)  czy korzystają z aplikacji. Bardzo ciekawe jest analizowanie np. drogi,  jaką pokonują na profilu obserwujący, by dotrzeć do strony www i  dokonać zakupu.  
🐝Wielokanałowe mierzenie aktywności.
 Czy zdarzało Ci się odpowiadać na zarzuty, że Facebook nie sprzedaje,  czy, że użytkownik przegląda reklamy na telefonie, a zakupu dokonuje  bezpośrednio z desktopa? Dzięki wielokanałowemu mierzeniu aktywności  odbiorców możliwe jest obserwowanie działań użytkownika, który korzysta z  różnych urządzeń. Jeżeli np. przeglądał dany produkt na stronie www za  pośrednictwem telefonu, a następnie dokonał zakupu za pośrednictwem  komputera – Facebook Analytics takie dane Ci udostępni. Analizowanie  ścieżki konwersji jest o wiele prostsze.
🐝Analiza kohortowa.
 Każda grupa osób, posiadająca cechy wspólne, która dokonuje działania  na profilu lub stronie to kohorta. Dodając kilka segmentów i tworząc  kohorty, można sprawdzić na przykład, w które
dni źródło ruchu na stronie www lub profilu stanowiły serwisy społecznościowe albo mieszkańcy konkretnego miasta.

 Facebook Analytics służy przede wszystkim do analizy zachowania  użytkowników, którzy angażują się na Twoim profilu oraz do badania  modelu poruszania się na stronie czy aplikacji. Dokładna analiza ich  zachowań pozwala na dokonywanie skutecznych działań reklamowych,  ponieważ wiesz, co lubią i na co reagują Twoi odbiorcy!

Więcej na stronie Facebook Analytics znajdziesz na oficjalnej stronie: https://analytics.facebook.com/
#samnektar by Anita Piasecka/Beeffective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar: Wykorzystuj GTM w kampaniach internetowych

temu

Największą zaletą prowadzenia kampanii w internecie jest możliwość  dokładnego zmierzenia rezultatów naszych działań. Jednak, by analityka  internetowa pozwalała wyciągać właściwe wnioski, należy ją najpierw  poprawnie skonfigurować. Wymaga to niejednokrotnie ingerencji w kod  strony, a jeśli sam nie posiadasz takich kompetencji, oznacza to długie  godziny spędzone na przekazywaniu tematu webmasterowi. 
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Sprawdź, jak promuje się konkurencja

temu

Na początku lipca Facebook uruchomił nową opcję, która oficjalnie ma   zapobiec nadużyć nieuczciwych reklamodawców  – „Informacje i reklamy”.   Co to w praktyce oznacza dla marketingowców? Zobaczcie kilka pomysłów  😉
Sam Nektar: Wykorzystaj potencjał Employer Branding

temu

Social Employer Branding to trend, do którego należy podejść  poważnie.  Budowanie profesjonalnego wizerunku w sieci to już nie cecha   wyróżniająca, a wymóg obecnych czasów. Dane pokazują, że coraz więcej   osób szukających pracy, szuka informacji o firmie, przeglądając jej   profil w social media.