Sam Nektar: Korzystaj z FACEBOOK ANALYTICS i mierz efekty swoich działań

Sam Nektar: Korzystaj z FACEBOOK ANALYTICS i mierz efekty swoich działań

Opublikowany

O  zmianach w Edge Ranku Facebooka słyszał zapewne już każdy. W  dzisiejszym świecie trzeba wkładać coraz więcej starań, aby dotrzeć z  komunikacją do potencjalnych klientów.  Jeszcze ważniejsza stała się  analityka przeprowadzanych działań, zarówno płatnych, jak i  organicznych.


 O zmianach w Edge Ranku Facebooka słyszał zapewne już każdy. W  dzisiejszym świecie trzeba wkładać coraz więcej starań, aby dotrzeć z  komunikacją do potencjalnych klientów.  Jeszcze ważniejsza stała się  analityka przeprowadzanych działań, zarówno płatnych, jak i  organicznych.

Z pomocą  przychodzi Facebook Analytics, który został wprowadzony ponad rok temu, a  pomimo to niewiele osób go odpowiednio wykorzystuje. Przedstawiam trzy  powody, dlaczego warto korzystać z narzędzia, które jest odpowiednikiem  wszystkim znanego Google Analyticsa.

🐝Możliwość tworzenia lejków.
 W Facebook Analytics w łatwy sposób możesz obserwować zachowania  użytkowników, którzy angażują się pod postami, wchodzą na stronę www (po  zainstalowaniu piksela remarketingowego – więcej o pikselu przeczytasz  tutaj: http://bit.ly/2GAEoDQ)  czy korzystają z aplikacji. Bardzo ciekawe jest analizowanie np. drogi,  jaką pokonują na profilu obserwujący, by dotrzeć do strony www i  dokonać zakupu.  
🐝Wielokanałowe mierzenie aktywności.
 Czy zdarzało Ci się odpowiadać na zarzuty, że Facebook nie sprzedaje,  czy, że użytkownik przegląda reklamy na telefonie, a zakupu dokonuje  bezpośrednio z desktopa? Dzięki wielokanałowemu mierzeniu aktywności  odbiorców możliwe jest obserwowanie działań użytkownika, który korzysta z  różnych urządzeń. Jeżeli np. przeglądał dany produkt na stronie www za  pośrednictwem telefonu, a następnie dokonał zakupu za pośrednictwem  komputera – Facebook Analytics takie dane Ci udostępni. Analizowanie  ścieżki konwersji jest o wiele prostsze.
🐝Analiza kohortowa.
 Każda grupa osób, posiadająca cechy wspólne, która dokonuje działania  na profilu lub stronie to kohorta. Dodając kilka segmentów i tworząc  kohorty, można sprawdzić na przykład, w które
dni źródło ruchu na stronie www lub profilu stanowiły serwisy społecznościowe albo mieszkańcy konkretnego miasta.

 Facebook Analytics służy przede wszystkim do analizy zachowania  użytkowników, którzy angażują się na Twoim profilu oraz do badania  modelu poruszania się na stronie czy aplikacji. Dokładna analiza ich  zachowań pozwala na dokonywanie skutecznych działań reklamowych,  ponieważ wiesz, co lubią i na co reagują Twoi odbiorcy!

Więcej na stronie Facebook Analytics znajdziesz na oficjalnej stronie: https://analytics.facebook.com/
#samnektar by Anita Piasecka/Beeffective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar: Realizuj konwertujące kampanie na Facebooku

temu

W każdym aspekcie działań online kwestia efektywności powinna być  zawsze sprawą priorytetową. Zdecydowaną większość aktywności możesz  precyzyjnie zmierzyć i przeanalizować. Należy jednak przy tej pracy  korzystać z dostępnych, skutecznych narzędzi.Każdy, kto prowadzi  kampanie na Facebooku i kieruje je do swojej strony internetowej lub  landing page’a, oczekuje, że będą w jak najwyższym stopniu KONWERTOWAĆ  tj. przynosić konwersję, która może przybierać różną postać np.  wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku, dodanie produktu do  koszyka, czy zakup produktu.
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

temu

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

temu

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.