Sam Nektar: Pilnuj wskaźnika trafności w kampaniach Facebook Ads

Sam Nektar: Pilnuj wskaźnika trafności w kampaniach Facebook Ads

Opublikowany

Jeśli ustawiasz reklamy w Menedżerze reklam na Facebooku, na pewno  często zastanawiasz się, czy na pewno trafiają do odpowiednich odbiorców  albo czy wszystko wykonałeś prawidłowo. Nieustannie szukasz  potwierdzenia, czy Twoje reklamy odpowiednio konwertują albo czy możesz  coś poprawić w kolejnym określaniu grupy docelowej. Kampania, która  początkowo była skuteczna, staje się coraz mniej efektywna i nie wiesz,  czy to moment, żeby coś poprawić?

Z pomocą przychodzi Ci wskaźnik trafności reklamy (Relevance Score):  narzędzie Facebooka, które ma za zadanie podpowiedzieć Ci, czy Twoja  reklama jest właściwie dobrana do odbiorców docelowych.
Wartość  wskaźnika jest obliczana na podstawie pozytywnych reakcji (kliknięć,  instalacji aplikacji, wyświetleń filmu) oraz negatywnych reakcji.
🐝Wskaźnik trafności to liczba między 1 a 10, gdzie 10 oznacza najbardziej trafnie dobraną reklamę.
🐝Wskaźnik trafności nie pokaże się od razu. Reklama musi osiągnąć co najmniej 500 wyświetleń.
🐝Znajdziesz  go w menadżerze reklam na poziomie reklamy. Jeśli nie widzisz kolumny w  swoim panelu, możesz ją po prostu dodać z listy.

💡Feature nie jest widoczny na poziomie kampanii lub zestawu reklam.

 Facebook zastrzega, że wskaźnik trafności jest jedynie wskazówką,  podpowiedzią do ogólnego określenia trafności reklamy. Na jego podstawie  możesz wywnioskować, czy należy coś zmienić w kampanii, którą  przygotowałeś. Może to być grafika, oferta, czy grupa, na jaką  targetujesz.  Z pewnością jest to narzędzie, które warto  wykorzystać w codziennej pracy. Jeśli nawet nie da Ci jednoznacznej  odpowiedzi, co należy zmienić w reklamie oraz nie określi też wprost jej  skuteczności, to wskaże Ci, czy reklama podoba się Twoim odbiorcom.   Pozwala też na eksperymenty. Możesz np. pokazać tej samej grupie  odbiorców różne reklamy lub tę samą reklamę – różnym grupom odbiorców.
 Proponuję także stworzyć sobie listę reklam z wysokim wskaźnikiem  trafności i określić ich cechy wspólne, aby w przyszłości działać  jeszcze efektywniej!

Czytaj więcej: http://bit.ly/2x7HP5o
#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beefective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar: Realizuj konwertujące kampanie na Facebooku

temu

W każdym aspekcie działań online kwestia efektywności powinna być  zawsze sprawą priorytetową. Zdecydowaną większość aktywności możesz  precyzyjnie zmierzyć i przeanalizować. Należy jednak przy tej pracy  korzystać z dostępnych, skutecznych narzędzi.Każdy, kto prowadzi  kampanie na Facebooku i kieruje je do swojej strony internetowej lub  landing page’a, oczekuje, że będą w jak najwyższym stopniu KONWERTOWAĆ  tj. przynosić konwersję, która może przybierać różną postać np.  wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku, dodanie produktu do  koszyka, czy zakup produktu.
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

temu

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

temu

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.