Sam Nektar: Pilnuj wskaźnika trafności w kampaniach Facebook Ads

Sam Nektar: Pilnuj wskaźnika trafności w kampaniach Facebook Ads

Opublikowany

Jeśli ustawiasz reklamy w Menedżerze reklam na Facebooku, na pewno  często zastanawiasz się, czy na pewno trafiają do odpowiednich odbiorców  albo czy wszystko wykonałeś prawidłowo. Nieustannie szukasz  potwierdzenia, czy Twoje reklamy odpowiednio konwertują albo czy możesz  coś poprawić w kolejnym określaniu grupy docelowej. Kampania, która  początkowo była skuteczna, staje się coraz mniej efektywna i nie wiesz,  czy to moment, żeby coś poprawić?

Z pomocą przychodzi Ci wskaźnik trafności reklamy (Relevance Score):  narzędzie Facebooka, które ma za zadanie podpowiedzieć Ci, czy Twoja  reklama jest właściwie dobrana do odbiorców docelowych.
Wartość  wskaźnika jest obliczana na podstawie pozytywnych reakcji (kliknięć,  instalacji aplikacji, wyświetleń filmu) oraz negatywnych reakcji.
🐝Wskaźnik trafności to liczba między 1 a 10, gdzie 10 oznacza najbardziej trafnie dobraną reklamę.
🐝Wskaźnik trafności nie pokaże się od razu. Reklama musi osiągnąć co najmniej 500 wyświetleń.
🐝Znajdziesz  go w menadżerze reklam na poziomie reklamy. Jeśli nie widzisz kolumny w  swoim panelu, możesz ją po prostu dodać z listy.

💡Feature nie jest widoczny na poziomie kampanii lub zestawu reklam.

 Facebook zastrzega, że wskaźnik trafności jest jedynie wskazówką,  podpowiedzią do ogólnego określenia trafności reklamy. Na jego podstawie  możesz wywnioskować, czy należy coś zmienić w kampanii, którą  przygotowałeś. Może to być grafika, oferta, czy grupa, na jaką  targetujesz.  Z pewnością jest to narzędzie, które warto  wykorzystać w codziennej pracy. Jeśli nawet nie da Ci jednoznacznej  odpowiedzi, co należy zmienić w reklamie oraz nie określi też wprost jej  skuteczności, to wskaże Ci, czy reklama podoba się Twoim odbiorcom.   Pozwala też na eksperymenty. Możesz np. pokazać tej samej grupie  odbiorców różne reklamy lub tę samą reklamę – różnym grupom odbiorców.
 Proponuję także stworzyć sobie listę reklam z wysokim wskaźnikiem  trafności i określić ich cechy wspólne, aby w przyszłości działać  jeszcze efektywniej!

Czytaj więcej: http://bit.ly/2x7HP5o
#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beefective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Sprawdź trendy graficznego contentu

temu

Wraz z rozwojem social media i natłokiem błyskawicznych komunikatów,   wykształcił się nowy model komunikacji, oparty o graficzny content.   Współczesny przekaz marketingowy ma mniej czasu, żeby dotrzeć do   odbiorcy, dlatego powinien być atrakcyjny.
Sam Nektar:

temu

Pozyskiwanie leadów, czyli danych kontaktowych osób zainteresowanych   naszym produktem/usługą to prawdopodobnie drugi, po bezpośredniej   sprzedaży, najistotniejszy efekt, który możemy osiągnąć poprzez   działania reklamowe w Internecie. Zasadniczo strategie i metody ich   generowania składają się na całą osobną gałąź marketingu znaną jako  Lead  Generation. Jednym z narzędzi, które mogą ułatwić nam ich  zdobywanie są  Facebookowe reklamy typu Lead Ads. Lead Adsy składają się  z  części graficzno-tekstowej, która ma zachęcić do kliknięcia oraz   formularza, który umożliwia pozostawienie swoich danych. Ich celem jest   maksymalne uproszczenie procesu dla potencjalnego klienta, dlatego   wszelkie możliwe dane, takie jak np. imię i nazwisko czy adres e-mail  są  automatycznie uzupełniane na podstawie danych z Facebooka.
Sam Nektar: Korzystaj z FACEBOOK ANALYTICS i mierz efekty swoich działań

temu

O  zmianach w Edge Ranku Facebooka słyszał zapewne już każdy. W  dzisiejszym świecie trzeba wkładać coraz więcej starań, aby dotrzeć z  komunikacją do potencjalnych klientów.  Jeszcze ważniejsza stała się  analityka przeprowadzanych działań, zarówno płatnych, jak i  organicznych.

Sam Nektar:

Pozyskiwanie leadów, czyli danych kontaktowych osób zainteresowanych   naszym produktem/usługą to prawdopodobnie drugi, po bezpośredniej   sprzedaży, najistotniejszy efekt, który możemy osiągnąć poprzez   działania reklamowe w Internecie. Zasadniczo strategie i metody ich   generowania składają się na całą osobną gałąź marketingu znaną jako  Lead  Generation. Jednym z narzędzi, które mogą ułatwić nam ich  zdobywanie są  Facebookowe reklamy typu Lead Ads. Lead Adsy składają się  z  części graficzno-tekstowej, która ma zachęcić do kliknięcia oraz   formularza, który umożliwia pozostawienie swoich danych. Ich celem jest   maksymalne uproszczenie procesu dla potencjalnego klienta, dlatego   wszelkie możliwe dane, takie jak np. imię i nazwisko czy adres e-mail  są  automatycznie uzupełniane na podstawie danych z Facebooka.