Sam Nektar: Pilnuj wskaźnika trafności w kampaniach Facebook Ads

Sam Nektar: Pilnuj wskaźnika trafności w kampaniach Facebook Ads

Opublikowany

Jeśli ustawiasz reklamy w Menedżerze reklam na Facebooku, na pewno  często zastanawiasz się, czy na pewno trafiają do odpowiednich odbiorców  albo czy wszystko wykonałeś prawidłowo. Nieustannie szukasz  potwierdzenia, czy Twoje reklamy odpowiednio konwertują albo czy możesz  coś poprawić w kolejnym określaniu grupy docelowej. Kampania, która  początkowo była skuteczna, staje się coraz mniej efektywna i nie wiesz,  czy to moment, żeby coś poprawić?

Z pomocą przychodzi Ci wskaźnik trafności reklamy (Relevance Score):  narzędzie Facebooka, które ma za zadanie podpowiedzieć Ci, czy Twoja  reklama jest właściwie dobrana do odbiorców docelowych.
Wartość  wskaźnika jest obliczana na podstawie pozytywnych reakcji (kliknięć,  instalacji aplikacji, wyświetleń filmu) oraz negatywnych reakcji.
🐝Wskaźnik trafności to liczba między 1 a 10, gdzie 10 oznacza najbardziej trafnie dobraną reklamę.
🐝Wskaźnik trafności nie pokaże się od razu. Reklama musi osiągnąć co najmniej 500 wyświetleń.
🐝Znajdziesz  go w menadżerze reklam na poziomie reklamy. Jeśli nie widzisz kolumny w  swoim panelu, możesz ją po prostu dodać z listy.

💡Feature nie jest widoczny na poziomie kampanii lub zestawu reklam.

 Facebook zastrzega, że wskaźnik trafności jest jedynie wskazówką,  podpowiedzią do ogólnego określenia trafności reklamy. Na jego podstawie  możesz wywnioskować, czy należy coś zmienić w kampanii, którą  przygotowałeś. Może to być grafika, oferta, czy grupa, na jaką  targetujesz.  Z pewnością jest to narzędzie, które warto  wykorzystać w codziennej pracy. Jeśli nawet nie da Ci jednoznacznej  odpowiedzi, co należy zmienić w reklamie oraz nie określi też wprost jej  skuteczności, to wskaże Ci, czy reklama podoba się Twoim odbiorcom.   Pozwala też na eksperymenty. Możesz np. pokazać tej samej grupie  odbiorców różne reklamy lub tę samą reklamę – różnym grupom odbiorców.
 Proponuję także stworzyć sobie listę reklam z wysokim wskaźnikiem  trafności i określić ich cechy wspólne, aby w przyszłości działać  jeszcze efektywniej!

Czytaj więcej: http://bit.ly/2x7HP5o
#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beefective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar: Wykorzystuj GTM w kampaniach internetowych

temu

Największą zaletą prowadzenia kampanii w internecie jest możliwość  dokładnego zmierzenia rezultatów naszych działań. Jednak, by analityka  internetowa pozwalała wyciągać właściwe wnioski, należy ją najpierw  poprawnie skonfigurować. Wymaga to niejednokrotnie ingerencji w kod  strony, a jeśli sam nie posiadasz takich kompetencji, oznacza to długie  godziny spędzone na przekazywaniu tematu webmasterowi. 
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Sprawdź, jak promuje się konkurencja

temu

Na początku lipca Facebook uruchomił nową opcję, która oficjalnie ma   zapobiec nadużyć nieuczciwych reklamodawców  – „Informacje i reklamy”.   Co to w praktyce oznacza dla marketingowców? Zobaczcie kilka pomysłów  😉
Sam Nektar: Wykorzystaj potencjał Employer Branding

temu

Social Employer Branding to trend, do którego należy podejść  poważnie.  Budowanie profesjonalnego wizerunku w sieci to już nie cecha   wyróżniająca, a wymóg obecnych czasów. Dane pokazują, że coraz więcej   osób szukających pracy, szuka informacji o firmie, przeglądając jej   profil w social media.