Sam Nektar:

Sam Nektar:

Opublikowany

Pozyskiwanie leadów, czyli danych kontaktowych osób zainteresowanych   naszym produktem/usługą to prawdopodobnie drugi, po bezpośredniej   sprzedaży, najistotniejszy efekt, który możemy osiągnąć poprzez   działania reklamowe w Internecie. Zasadniczo strategie i metody ich   generowania składają się na całą osobną gałąź marketingu znaną jako  Lead  Generation. Jednym z narzędzi, które mogą ułatwić nam ich  zdobywanie są  Facebookowe reklamy typu Lead Ads. Lead Adsy składają się  z  części graficzno-tekstowej, która ma zachęcić do kliknięcia oraz   formularza, który umożliwia pozostawienie swoich danych. Ich celem jest   maksymalne uproszczenie procesu dla potencjalnego klienta, dlatego   wszelkie możliwe dane, takie jak np. imię i nazwisko czy adres e-mail  są  automatycznie uzupełniane na podstawie danych z Facebooka.

Proces tworzenia Lead Ads
🐝Jako Cel kampanii wybieramy Pozyskiwanie kontaktów.
🐝Na  poziomie Reklamy projektujemy pierwszą „warstwę” naszego Lead Adsa,  którą tworzy się analogicznie do klasycznych reklam przenoszących na www  – możemy wykorzystać film lub grafikę, stworzyć karuzelę lub slideshow  etc.
🐝Jeśli  pierwszy raz tworzymy ten typ reklamy, pod spodem znajdziemy przycisk  pozwalający nam stworzyć pierwszy formularz; później znajdziemy tu  wszystkie zrobione przez nas formularze
🐝Na  wstępie możemy zadecydować czy chcemy dołączyć do formularza obowiązek  dodatkowego potwierdzenia chęci przesłania danych. Następnie mamy  możliwość dodania grafiki (warto skorzystać z innej niż w pierwszej  warstwie reklamy) oraz tekstu, który będzie zawierał kolejne argumenty  przekonujące użytkownika, że właśnie mądrze „inwestuje” swoje dane  kontaktowe
🐝Kolejnym  krokiem są informacje, które pozyskujemy od wypełniającego. Możemy  maksymalnie zaznaczyć 7 pól dotyczących danych kontaktowych, (np. imię,  e-mail, numer telefonu, miasto, itp.) demografii (np. data urodzenia,  płeć, itp.) lub dotyczących pracy (nazwa firmy, stanowisko, itp.).  Wszystkie te pola są automatycznie uzupełnione, jeśli podaliśmy  wcześniej tę informację na naszym profilu. Dodatkowo możemy zadawać  własne pytania zarówno otwarte jak i pytania wielokrotnego wyboru.  
💡W  przypadku kampanii „Stary na nowy”, którą prowadzimy dla naszego  klienta Skoda Plichta, pojawiają się tu pytania o samochód, który  chcieliby zostawić w rozliczeniu: markę, typ silnika, przebieg, itp.
🐝Kolejny  etap jest niezwykle istotny w kontekście aktualnego zamieszania wokół  RODO. Jesteśmy zobowiązani umieścić w tym miejscu link do naszej  polityki prywatności. Opcjonalnie możemy dodać dodatkowe uwagi oraz  zgody marketingowe. W przypadku tych ostatnich mamy możliwość  zadecydowania czy są one obowiązkowe, żeby przesłać formularz.
🐝Na  końcu pozostaje nam wypełnienie treścią ekranu z podziękowaniem za  przesłany formularz. Na końcu możemy również umieścić link do witryny  lub przycisk z numerem telefonu Reklamy typu Lead Ads możemy  wykorzystywać na wiele różnych sposobów. W przypadku promowania bardziej  skomplikowanych produktów lub usług, wymagających dłuższego procesu  decyzyjnego i lepszego poznania produktu, warto skierować je do osób,  które były już na naszej stronie, ale nie zdecydowały się na  pozostawienie danych. Taką taktykę z powodzeniem stosujemy poszukując  nowych studentów dla Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni.  Jeśli jednak nasza oferta jest prostsza i skierowana do szerszego grona  odbiorców to nic nie stoi nie przeszkodzie, żeby wykorzystać prostotę  Lead Adsów i zachęcić do pozostawienia danych już w pierwszym kontakcie. Jeśli z powodzeniem stosowaliście facebookowe Lead Adsy, podzielcie się doświadczeniami w komentarzu!
Czytaj więcej: https://www.facebook.com/business/a/lead-ads
#samnektar by Mateusz Moroz/Beefective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Sprawdź trendy graficznego contentu

temu

Wraz z rozwojem social media i natłokiem błyskawicznych komunikatów,   wykształcił się nowy model komunikacji, oparty o graficzny content.   Współczesny przekaz marketingowy ma mniej czasu, żeby dotrzeć do   odbiorcy, dlatego powinien być atrakcyjny.
Sam Nektar: Pilnuj wskaźnika trafności w kampaniach Facebook Ads

temu

Jeśli ustawiasz reklamy w Menedżerze reklam na Facebooku, na pewno  często zastanawiasz się, czy na pewno trafiają do odpowiednich odbiorców  albo czy wszystko wykonałeś prawidłowo. Nieustannie szukasz  potwierdzenia, czy Twoje reklamy odpowiednio konwertują albo czy możesz  coś poprawić w kolejnym określaniu grupy docelowej. Kampania, która  początkowo była skuteczna, staje się coraz mniej efektywna i nie wiesz,  czy to moment, żeby coś poprawić?
Sam Nektar: Korzystaj z FACEBOOK ANALYTICS i mierz efekty swoich działań

temu

O  zmianach w Edge Ranku Facebooka słyszał zapewne już każdy. W  dzisiejszym świecie trzeba wkładać coraz więcej starań, aby dotrzeć z  komunikacją do potencjalnych klientów.  Jeszcze ważniejsza stała się  analityka przeprowadzanych działań, zarówno płatnych, jak i  organicznych.

Beeffective dla Flawless

Miło nam ogłosić, że Beeffective prowadzi działania dla polskiej marki  modowej Flawless. Prowadzimy działania w zakresie social media  (Facebook, Instagram) oraz efektywnej kampanii Fb Ads.