Sam Nektar: Sprawdź trendy graficznego contentu

Sam Nektar: Sprawdź trendy graficznego contentu

Opublikowany

Wraz z rozwojem social media i natłokiem błyskawicznych komunikatów,   wykształcił się nowy model komunikacji, oparty o graficzny content.   Współczesny przekaz marketingowy ma mniej czasu, żeby dotrzeć do   odbiorcy, dlatego powinien być atrakcyjny.

Dlatego tak ważne jest, by obrazy, których używasz w kontakcie z  odbiorcą, od razu przyciągały jego uwagę. Podpowiem Ci, jakie nowe,  atrakcyjne formaty graficzne są obecnie w trendach. Pomogą Ci one  wypozycjonować Twój profil jako profesjonalny i podążający z duchem  czasu.  

🐝Biały  kontur - masowo wykorzystywany przez użytkowników YouTube’a, obecnie  upowszechnia się na Facebooku. Umożliwia porządkowanie treści, kiedy np.  w komunikacji employer brandingowej chcemy odróżnić eksperckie treści  od codziennych, spontanicznych relacji:
http://bit.ly/grafika_z_konturem

🐝Ramka - dodaje profesjonalizmu, skupia uwagę, umożliwia wprowadzenie złudzenia przestrzenności i ujednolica komunikaty:
http://bit.ly/grafika_z_ramka

🐝Cienie  - to estetyczny upgrade naszych grafik. Wprowadzając złudzenie  przestrzenności, wywołujesz wrażenie realności prezentowanych produktów:
http://bit.ly/grafika_z_cieniami

🐝Emoji  - ze względu na powszechność użycia emoji, warto pomyśleć o nadaniu im  indywidualnych cech. Jednym ze sposobów jest schowanie ich za  (wysuwającymi się w ten sposób) elementami, których dotyczyć ma  głosowanie:
http://bit.ly/grafika_z_emoji

🐝Niejednolite  tło - pomaga przyciągnąć uwagę, osadzając produkty w przestrzennej  sytuacji. Typ zastosowanej faktury musi ściśle korespondować z  otoczeniem, z jakim kojarzy się produkt:
http://bit.ly/niejednolite_tlo

🐝Kolaż  fotograficzny - połączenie większej ilości fotografii wyróżni post na  tle podobnych materiałów. Dzięki temu odbiorca nie przegapi np.  zaplanowanego wydarzenia, myśląc, że ogląda jedną z kolejnych grafik bez  kontekstu:
http://bit.ly/kolaz_fotograficzny

🐝Przestrzenne  cover photo - pomaga zrobić pierwsze wrażenie na odbiorcach fanpage'a.  Należy u dołu grafiki dodać biały pasek (który płynnie przejdzie w  layout panelu Facebooka) i „wydobyć” spod niego któryś z elementów:
http://bit.ly/przestrzenne_cover_photo

🐝Minimalistyczny  tekst - z nazwą produktu lub typem kolekcji, to gustowny akcent,  dyskretnie podkreślający sprzedażowy charakter komunikatu:
http://bit.ly/minimalistyczny_tekst

🐝Ilustracje  - nadają postom oryginalny charakter, kiedy zastosowany styl graficzny  współgra z tożsamością marki. Ułatwiają budowanie spójnego wizerunku,  łącząc działania reklamowe w przestrzeni online i offline:
http://bit.ly/grafiki_ilustracje

 Powyższe pomysły na graficzne urozmaicenie contentu pokazują, że  dzisiejszy marketing internetowy nie zadowoli się przypadkową formą. Oko  odbiorcy jest coraz bardziej wymagające i tylko trzymanie ręki na  pulsie i odkrywanie nowych rozwiązań pozwoli na nieprzerwane skupienie  uwagi odbiorcy, który odwiedza Twój profil.

Czytaj więcej: https://www.facebook.com/business/a/photo-boosted-post-creative-tips
#samnektar by Wiesław Teofilak/Beeffective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Wykorzystaj narzędzia biznesowe na Instagramie

temu

Instagram stał się idealnym miejscem do promocji produktów i budowania  społeczności wokół Twojej marki. Sprawdź, jakie narzędzia oferuje, byś  mógł efektywnie prowadzić konto firmowe.
Sam Nektar: Wykorzystaj format reklamowy KOLEKCJE

temu

Jesteś właścicielem marki i inwestujesz czas i pieniądze w reklamę w   Internecie. Tym samym stale oczekujesz nowych form prezentacji swoich   treści w kanałach social media. Wychodzimy Ci naprzeciw i podpowiadamy,    nad jakimi formatami warto się pochylić, by Twój profil był widoczny   dla nowych grup odbiorców.
Sam Nektar:

temu

Pozyskiwanie leadów, czyli danych kontaktowych osób zainteresowanych   naszym produktem/usługą to prawdopodobnie drugi, po bezpośredniej   sprzedaży, najistotniejszy efekt, który możemy osiągnąć poprzez   działania reklamowe w Internecie. Zasadniczo strategie i metody ich   generowania składają się na całą osobną gałąź marketingu znaną jako  Lead  Generation. Jednym z narzędzi, które mogą ułatwić nam ich  zdobywanie są  Facebookowe reklamy typu Lead Ads. Lead Adsy składają się  z  części graficzno-tekstowej, która ma zachęcić do kliknięcia oraz   formularza, który umożliwia pozostawienie swoich danych. Ich celem jest   maksymalne uproszczenie procesu dla potencjalnego klienta, dlatego   wszelkie możliwe dane, takie jak np. imię i nazwisko czy adres e-mail  są  automatycznie uzupełniane na podstawie danych z Facebooka.

Sam Nektar: Wykorzystaj format reklamowy KOLEKCJE

Jesteś właścicielem marki i inwestujesz czas i pieniądze w reklamę w   Internecie. Tym samym stale oczekujesz nowych form prezentacji swoich   treści w kanałach social media. Wychodzimy Ci naprzeciw i podpowiadamy,    nad jakimi formatami warto się pochylić, by Twój profil był widoczny   dla nowych grup odbiorców.