Sam Nektar: Wykorzystaj format reklamowy KOLEKCJE

Sam Nektar: Wykorzystaj format reklamowy KOLEKCJE

Opublikowany

Jesteś właścicielem marki i inwestujesz czas i pieniądze w reklamę w   Internecie. Tym samym stale oczekujesz nowych form prezentacji swoich   treści w kanałach social media. Wychodzimy Ci naprzeciw i podpowiadamy,    nad jakimi formatami warto się pochylić, by Twój profil był widoczny   dla nowych grup odbiorców.

W dzisiejszym świecie użytkownicy  odchodzą od klasycznego przeglądania ofert na desktopie. Coraz częściej  zapoznanie się z marką, a następnie rozpoczęcie i domknięcie procesu  sprzedażowego, odbywa się w wersji mobile. Bardzo ważne jest, by nie  przeoczyć tego trendu i inwestować w formaty dedykowane wersjom  mobilnym.

Dziś zajmę się Kolekcjami - formatem reklamy  ułatwiającym przeglądanie i kupowanie produktów na pełnym ekranie w  szybko wczytującym się środowisku mobile. Po dotknięciu reklamy, otwiera  się szybko ładowany, pełnoekranowy format .

🐝 Projektowanie Kolekcji dostępne jest z poziomu Menedżera Reklam. Post  publikowany jest w Aktualnościach, dzięki czemu dodatkowo angażuje.  Kolekcje zaczerpnęły format z kanwy. Odbiorca, po kliknięciu w link,  jest przenoszony bezpośrednio do witryny lub aplikacji.

🐝Jest to format reklamy łączący w sobie film, pokaz slajdów oraz obraz z 4 powiązanymi miniaturami umieszczonymi pod nią.

🐝 Kolekcje są dostępne jedynie dla celów Ruch, Konwersje, Sprzedaż  katalogu lub Wizyty w firmie.  Możesz wybrać dwa umiejscowienia reklamy:  Aktualności na Facebooku (mobilne) oraz Aktualności na Instagramie.

💡W  szablonie Sprzedaż katalogu musisz zaznaczyć optymalizację pod kątem  klików (niemożliwa jest optymalizacja pod kątem wyświetleń).

🐝Planując  swoją Kolekcję, możesz wykorzystać jeden z trzech szablonów (Sprzedaż  produktów - układ siatki lub układ stylu życia, Prezentacja firmy,  Pozyskanie klientów). Możesz także wybrać opcję pusta kanwa i stworzyć  własny układ od A do Z, samodzielnie dodając obrazy, filmy, produkty i  przyciski CTA, prowadzące do witryny lub aplikacji.
💡W  szablonie Sprzedaż produktów od niedawna możliwe jest dodanie produktów  bez uprzedniego wgrywania katalogu. Wybierasz Opcję +Add manual i  samodzielnie dodajesz produkty do kanwy. Pamiętaj, by zaznaczyć  prawidłową walutę, jeśli ręcznie dodajesz produkty.

🐝Podczas  tworzenia kanwy, zmiany są widoczne na bieżąco w podglądzie. By  obejrzeć podgląd całej reklamy (jest niewidoczny defaultowo), kliknij  opcję Podgląd na urządzeniu mobilnym, by wysłać powiadomienie do  aplikacji mobilnej Facebook i zobaczyć wygląd reklamy przed jej  opublikowaniem. W notifications zobaczysz powiadomienie, w które musisz  kliknąć z poziomu aplikacji.
💡Jeśli Twoim głównym materiałem będzie film 360, podgląd będzie możliwy dopiero po opublikowaniu reklamy.

 Kolekcje to niewątpliwie format reklamy wart rozważenia. Dzięki  połączeniu filmu lub obrazów z odpowiednimi produktami można skutecznie  zainteresować odbiorców. Najbardziej zainteresowani klienci mogą  bezpośrednio przejść do zakupów w witrynie lub aplikacji.

Przykład naszych realizacji:
GDD: http://bit.ly/kolekcje_na_fb (realizacja na autorskiej kanwie)
Flawless:  http://bit.ly/kolekcja_na_fb2 (realizacja na szablonie Sprzedaż produktów w układzie siatki)

Czytaj więcej: http://bit.ly/kolekcje_na_facebooku
#samnektar by Marta Malik Ryl/Beeffective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Wykorzystaj narzędzia biznesowe na Instagramie

temu

Instagram stał się idealnym miejscem do promocji produktów i budowania  społeczności wokół Twojej marki. Sprawdź, jakie narzędzia oferuje, byś  mógł efektywnie prowadzić konto firmowe.
Sam Nektar: Sprawdź trendy graficznego contentu

temu

Wraz z rozwojem social media i natłokiem błyskawicznych komunikatów,   wykształcił się nowy model komunikacji, oparty o graficzny content.   Współczesny przekaz marketingowy ma mniej czasu, żeby dotrzeć do   odbiorcy, dlatego powinien być atrakcyjny.
Sam Nektar:

temu

Pozyskiwanie leadów, czyli danych kontaktowych osób zainteresowanych   naszym produktem/usługą to prawdopodobnie drugi, po bezpośredniej   sprzedaży, najistotniejszy efekt, który możemy osiągnąć poprzez   działania reklamowe w Internecie. Zasadniczo strategie i metody ich   generowania składają się na całą osobną gałąź marketingu znaną jako  Lead  Generation. Jednym z narzędzi, które mogą ułatwić nam ich  zdobywanie są  Facebookowe reklamy typu Lead Ads. Lead Adsy składają się  z  części graficzno-tekstowej, która ma zachęcić do kliknięcia oraz   formularza, który umożliwia pozostawienie swoich danych. Ich celem jest   maksymalne uproszczenie procesu dla potencjalnego klienta, dlatego   wszelkie możliwe dane, takie jak np. imię i nazwisko czy adres e-mail  są  automatycznie uzupełniane na podstawie danych z Facebooka.

Sam Nektar: Wykorzystaj narzędzia biznesowe na Instagramie

Instagram stał się idealnym miejscem do promocji produktów i budowania  społeczności wokół Twojej marki. Sprawdź, jakie narzędzia oferuje, byś  mógł efektywnie prowadzić konto firmowe.