Sam Nektar: Wykorzystaj narzędzia biznesowe na Instagramie

Sam Nektar: Wykorzystaj narzędzia biznesowe na Instagramie

Opublikowany

Instagram stał się idealnym miejscem do promocji produktów i budowania  społeczności wokół Twojej marki. Sprawdź, jakie narzędzia oferuje, byś  mógł efektywnie prowadzić konto firmowe.

🐝Przełącz  konto na profil firmowy. Wybierz profil na Facebooku, który chcesz  powiązać ze swoim profilem firmowym na Instagramie. Ustaw profil jako  publiczny. Zyskasz tym samym dostęp do statystyk na Instagramie.
💡 Możesz powiązać wiele kont na Instagramie z profilem na Facebooku.

🐝Korzystaj ze statystyk.
 W przypadku postów publikowanych w Aktualnościach, masz wgląd w  statystyki dotyczące zasięgu i aktywności. W przypadku postów  publikowanych w Stories, możesz przeglądać dane dotyczące zasięgu,  dotknięć w celu przejścia dalej i wstecz, odpowiedzi oraz wyjść.
💡 Statystyki dotyczące Stories są dostępne tylko przez 14 dni.

🐝Reklamuj się na Instagramie
 Możesz utworzyć reklamy dedykowane na Instagram, promując post z  poziomu aplikacji lub używając kreatora reklam, Power Editora lub  interfejsu API reklam. Od niedawna dostępne są także reklamy w Stories: http://bit.ly/kampanie_w_instastories  

🐝Oznaczaj produkty w postach na Instagramie.
 Jeśli chcesz oznaczać produkty, Twoje konto musi być zakwalifikowane do  zakupów na Instagramie.Możesz oznaczyć maksymalnie 5 produktów w poście  z pojedynczym obrazem albo 20 produktów w poście z wieloma obrazami.  Możesz monitorować dane dotyczące aktywności i współczynnik kliknięć  postów zawierających oznaczone produkty.
💡Jeśli  usuniesz z posta oznaczony produkt, utracisz zawarte w nim statystyki  dotyczące tego produktu. W przypadku usunięcia produktu z katalogu,  znacznik produktu na Instagramie zostanie usunięty i utracisz statystyki  dotyczące produktu dla powiązanych postów.

🐝Potraktuj hashtagi jako narzędzie biznesowe
 Stwórz hashtag lub całą ich grupę charakterystyczną dla Twojej marki -  to z czasem przyniesie Ci rozpoznawalność. W swoim bio możesz umieścić  charakterystyczny dla Ciebie hashtag. Instagram to miejsce, które bazuje  na wyszukiwaniu przez hashtagi, dzięki którym możesz dodatkowo  wypromować swoją markę. Dobieraj hashtagi do danej okazji, produktu, np.  zdjęcie z kubkiem otaguj #kubek, #porcelana, #filizanka, #esklep, #cup, #eshop.  

🐝Sprzedawaj dzięki InstaStories
 Pamiętaj, że ponad 300 mln osób korzysta z Instagram Stories każdego  dnia! To ogromny potencjał dla Twojej marki. Funkcja sklepu jest obecnie  testowana w Instagram Stories w sklepach powyżej 10 000 obserwujacych.  Zatwierdzona firma korzystająca ze sklepu może utworzyć maksymalnie 3  oznaczenia w jednej relacji.
💡Pamiętaj,  że po 24 godzinach InstaStories znikają, jednak masz możliwość  oznaczenia ich jako wyróżnione. Wówczas taka relacja/zdjęcie wpada do  folderu, który sam stworzysz. W ten sposób możesz utworzyć foldery  sprzedażowe dodatkowo prezentujące Twój produkt.  

🐝Wykorzystaj potencjał IGTV
 IGTV to najnowsza aplikacja Instagrama, dzięki której możesz oglądać i  publikować dłuższe filmy (do jednej godziny) jak na YouTubie. Coraz  więcej osób tworzy vlogi na Instagram Stories, gdzie materiały są  poszatkowane, a cięcie często wypada w połowie zdania. IGTV jest  stworzone właśnie dla takich osób. Dodatkową zaletą jest fakt, że  materiały na IGTV nie znikają po 24 godzinach. Możesz udostępniać video z  najnowszą kolekcją produktów, materiał z tworzenia ich czy video z  obecności Twojej marki na targach, forach, konferencjach. Co  możesz jeszcze zrobić dla swojej marki na Instagramie? Nie bądź bierny,  bądź zaangażowany! Śledź profile innych, pasujących tematycznie do  twojej firmy. Polub i komentuj ich zdjęcia. Pokaż, że interesujesz się  każdym. Zamieszczaj na swoim profilu posty Twoich ‘followersów’, na  których widać Twój produkt – pamiętaj o oznaczeniu ich konta oraz  wcześniejszym zapytaniu o pozwolenie. Wszystko to sprawi, że użytkownicy  będą bardziej przywiązani do Twojej marki, będą chętniej zaglądać na  Twój profil oraz poczują się przez Ciebie wyróżnieni oraz docenieni.

Czytaj więcej: http://bit.ly/instagram_dla_biznesu
#samnektar by Justyna Rucińska-Góral/Beeffective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Wykorzystaj format reklamowy KOLEKCJE

temu

Jesteś właścicielem marki i inwestujesz czas i pieniądze w reklamę w   Internecie. Tym samym stale oczekujesz nowych form prezentacji swoich   treści w kanałach social media. Wychodzimy Ci naprzeciw i podpowiadamy,    nad jakimi formatami warto się pochylić, by Twój profil był widoczny   dla nowych grup odbiorców.
Sam Nektar: Sprawdź trendy graficznego contentu

temu

Wraz z rozwojem social media i natłokiem błyskawicznych komunikatów,   wykształcił się nowy model komunikacji, oparty o graficzny content.   Współczesny przekaz marketingowy ma mniej czasu, żeby dotrzeć do   odbiorcy, dlatego powinien być atrakcyjny.
Sam Nektar:

temu

Pozyskiwanie leadów, czyli danych kontaktowych osób zainteresowanych   naszym produktem/usługą to prawdopodobnie drugi, po bezpośredniej   sprzedaży, najistotniejszy efekt, który możemy osiągnąć poprzez   działania reklamowe w Internecie. Zasadniczo strategie i metody ich   generowania składają się na całą osobną gałąź marketingu znaną jako  Lead  Generation. Jednym z narzędzi, które mogą ułatwić nam ich  zdobywanie są  Facebookowe reklamy typu Lead Ads. Lead Adsy składają się  z  części graficzno-tekstowej, która ma zachęcić do kliknięcia oraz   formularza, który umożliwia pozostawienie swoich danych. Ich celem jest   maksymalne uproszczenie procesu dla potencjalnego klienta, dlatego   wszelkie możliwe dane, takie jak np. imię i nazwisko czy adres e-mail  są  automatycznie uzupełniane na podstawie danych z Facebooka.