Sam Nektar: Wykorzystaj narzędzia biznesowe na Instagramie
Sam Nektar: Wykorzystaj narzędzia biznesowe na Instagramie

Sam Nektar: Wykorzystaj narzędzia biznesowe na Instagramie

Instagram stał się idealnym miejscem do promocji produktów i budowania  społeczności wokół Twojej marki. Sprawdź, jakie narzędzia oferuje, byś  mógł efektywnie prowadzić konto firmowe.

🐝Przełącz  konto na profil firmowy. Wybierz profil na Facebooku, który chcesz  powiązać ze swoim profilem firmowym na Instagramie. Ustaw profil jako  publiczny. Zyskasz tym samym dostęp do statystyk na Instagramie.
💡 Możesz powiązać wiele kont na Instagramie z profilem na Facebooku.

🐝Korzystaj ze statystyk.
 W przypadku postów publikowanych w Aktualnościach, masz wgląd w  statystyki dotyczące zasięgu i aktywności. W przypadku postów  publikowanych w Stories, możesz przeglądać dane dotyczące zasięgu,  dotknięć w celu przejścia dalej i wstecz, odpowiedzi oraz wyjść.
💡 Statystyki dotyczące Stories są dostępne tylko przez 14 dni.

🐝Reklamuj się na Instagramie
 Możesz utworzyć reklamy dedykowane na Instagram, promując post z  poziomu aplikacji lub używając kreatora reklam, Power Editora lub  interfejsu API reklam. Od niedawna dostępne są także reklamy w Stories: http://bit.ly/kampanie_w_instastories  

🐝Oznaczaj produkty w postach na Instagramie.
 Jeśli chcesz oznaczać produkty, Twoje konto musi być zakwalifikowane do  zakupów na Instagramie.Możesz oznaczyć maksymalnie 5 produktów w poście  z pojedynczym obrazem albo 20 produktów w poście z wieloma obrazami.  Możesz monitorować dane dotyczące aktywności i współczynnik kliknięć  postów zawierających oznaczone produkty.
💡Jeśli  usuniesz z posta oznaczony produkt, utracisz zawarte w nim statystyki  dotyczące tego produktu. W przypadku usunięcia produktu z katalogu,  znacznik produktu na Instagramie zostanie usunięty i utracisz statystyki  dotyczące produktu dla powiązanych postów.

🐝Potraktuj hashtagi jako narzędzie biznesowe
 Stwórz hashtag lub całą ich grupę charakterystyczną dla Twojej marki -  to z czasem przyniesie Ci rozpoznawalność. W swoim bio możesz umieścić  charakterystyczny dla Ciebie hashtag. Instagram to miejsce, które bazuje  na wyszukiwaniu przez hashtagi, dzięki którym możesz dodatkowo  wypromować swoją markę. Dobieraj hashtagi do danej okazji, produktu, np.  zdjęcie z kubkiem otaguj #kubek, #porcelana, #filizanka, #esklep, #cup, #eshop.  

🐝Sprzedawaj dzięki InstaStories
 Pamiętaj, że ponad 300 mln osób korzysta z Instagram Stories każdego  dnia! To ogromny potencjał dla Twojej marki. Funkcja sklepu jest obecnie  testowana w Instagram Stories w sklepach powyżej 10 000 obserwujacych.  Zatwierdzona firma korzystająca ze sklepu może utworzyć maksymalnie 3  oznaczenia w jednej relacji.
💡Pamiętaj,  że po 24 godzinach InstaStories znikają, jednak masz możliwość  oznaczenia ich jako wyróżnione. Wówczas taka relacja/zdjęcie wpada do  folderu, który sam stworzysz. W ten sposób możesz utworzyć foldery  sprzedażowe dodatkowo prezentujące Twój produkt.  

🐝Wykorzystaj potencjał IGTV
 IGTV to najnowsza aplikacja Instagrama, dzięki której możesz oglądać i  publikować dłuższe filmy (do jednej godziny) jak na YouTubie. Coraz  więcej osób tworzy vlogi na Instagram Stories, gdzie materiały są  poszatkowane, a cięcie często wypada w połowie zdania. IGTV jest  stworzone właśnie dla takich osób. Dodatkową zaletą jest fakt, że  materiały na IGTV nie znikają po 24 godzinach. Możesz udostępniać video z  najnowszą kolekcją produktów, materiał z tworzenia ich czy video z  obecności Twojej marki na targach, forach, konferencjach. Co  możesz jeszcze zrobić dla swojej marki na Instagramie? Nie bądź bierny,  bądź zaangażowany! Śledź profile innych, pasujących tematycznie do  twojej firmy. Polub i komentuj ich zdjęcia. Pokaż, że interesujesz się  każdym. Zamieszczaj na swoim profilu posty Twoich ‘followersów’, na  których widać Twój produkt – pamiętaj o oznaczeniu ich konta oraz  wcześniejszym zapytaniu o pozwolenie. Wszystko to sprawi, że użytkownicy  będą bardziej przywiązani do Twojej marki, będą chętniej zaglądać na  Twój profil oraz poczują się przez Ciebie wyróżnieni oraz docenieni.

Czytaj więcej: http://bit.ly/instagram_dla_biznesu
#samnektar by Justyna Rucińska-Góral/Beeffective Team
Powiązane artykuły
Sam Nektar: Realizuj konwertujące kampanie na Facebooku

W każdym aspekcie działań online kwestia efektywności powinna być  zawsze sprawą priorytetową. Zdecydowaną większość aktywności możesz  precyzyjnie zmierzyć i przeanalizować. Należy jednak przy tej pracy  korzystać z dostępnych, skutecznych narzędzi.Każdy, kto prowadzi  kampanie na Facebooku i kieruje je do swojej strony internetowej lub  landing page’a, oczekuje, że będą w jak najwyższym stopniu KONWERTOWAĆ  tj. przynosić konwersję, która może przybierać różną postać np.  wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku, dodanie produktu do  koszyka, czy zakup produktu.
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.