Sam Nektar: Bądź na bieżąco z trendami

Sam Nektar: Bądź na bieżąco z trendami

Opublikowany

Social media wypracowały sobie pozycję silnego kanału komunikacji, nic  więc dziwnego, że mówi się o nich jako alternatywie telewizji. Coraz  większy nacisk kładziony jest na wideo marketing, który uważa się za  wiodący trend, którego nie sposób pominąć.

Zuckerberg już wiele miesięcy temu  zapowiadał, że posty z materiałami video będą lepiej traktowane przez  algorytm, co da się łatwo zauważyć, gdyż organicznie odnotowują większe  zasięgi.  Według raportu Cisco, do 2019 roku 80% ruchu internetowego będzie stanowiło właśnie wideo.  Przykucie uwagi odbiorcy w sieci za pomocą tekstu czy grafiki jest  coraz trudniejsze, dlatego inwestycja w angażujące wideo to kierunek,  który powinieneś obrać, aby Twoje działania były efektywne.
Dokładnie dwa miesiące temu Instagram ogłosił, że wprowadza platformę telewizyjną IGTV. Jakie są jej najważniejsze cechy?
🐝Pozwala na dodawanie materiałów w pionie.
🐝Materiały mogą być udostępniane.
🐝Podstawową różnicą między IGTV a InstaStories jest długość dodawanych materiałów. Wideo może trwać nawet do godziny!
💡Reguła ta dotyczy materiałów ładowanych z komputera, na telefonie limit to 10 minut.

🐝IGTV daje możliwość przewijania filmów, czego wcześniej w InstaStories nie można było robić.  Facebook nie pozostaje w tyle. Właśnie wdrożył swoją nową usługę, czyli  Watch. Watch zadebiutował autorskim, ośmioodcinkowym dokumentem o Realu  Madryt.
Na razie platforma dostępna jest wyłącznie dla użytkowników  w Stanach Zjednoczonych, jednak udostępnienie jej szerszej publiczności  jest tylko kwestią czasu.  

Ponadto Facebook w lipcu udostępnił  nowe narzędzie - Watch Party, które umożliwia w rozmowie grupowej  wspólne oglądanie materiału przez wiele osób. Uczestnicy mogą dołączać w  trakcie oglądania i wchodzić ze sobą w interakcję. Mogą na żywo  komentować, co dzieje się na ekranie. Watch Party ma być namiastką  wspólnego seansu. Obecnie Watch Parties są testowane także w grupach.

Powstawanie kolejnych platform ze streamingiem video to nie tylko  zachwianie pozycją tradycyjnej telewizji. To także mocne uderzenie w  sektor do tej pory zajmowany przez You Tube. Wszystkie zmiany zachodzą  na naszych oczach. Biorąc pod uwagę szybkość implementacji nowych  narzędzi przez społeczności danych platform, należy trzymać rękę na  pulsie i być na bieżąco ze wszystkimi nowościami.  

Czytaj więcej: https://instagram-press.com/blog/2018/06/20/welcome-to-igtv/ #samnektar by Marta Malik Ryl/Beeffective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

temu

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

temu

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Sam Nektar: Wykorzystuj potencjał InstaStories

temu

InstaStories w ciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo się rozwinęło.  Pojawiło się wiele nowych funkcjonalności, dzięki którym możesz  prezentować swoją markę, budować społeczność i zwiększać zaangażowanie  na Instagramie.  Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w InstaStories.