Sam Nektar: Korzystaj z nowych możliwości reklamy na LinkedIn

Sam Nektar: Korzystaj z nowych możliwości reklamy na LinkedIn

Opublikowany

Jeśli potrzebujesz kampanii reklamowej, skierowanej do określonej grupy  odbiorców, tzw. profesjonalistów, LinkedIn jest idealną do tego celu  platformą. Umożliwia dotarcie do bardzo konkretnego użytkownika,  szczególnie pod kątem zatrudnienia, którego trudno znaleźć poprzez  jakiekolwiek inne kanały.

Kilka miesięcy temu powstał już nektar o precyzyjnym targetowaniu na Linkedin :
👉http://bit.ly/2wa7w1o 

Dziś zajmę się nowymi formatami reklam: Video oraz Carousel.
🐝Video
LinkedIn w ubiegłym roku wprowadził możliwość dodawania materiałów video, wcześniej pozwalał jedynie wklejać linki do YouTube.
 Tym samym stał się kolejną, po Facebooku i Instagramie, platformą,  która wskazuje, że video to format, który opanowuje social media.
Pierwsze badania pokazują, że treści video na LinkedInie mają pięć razy  większą szansę na zauważenie niż inne typy postów. Możesz promować swoje  treści, używając właśnie tego formatu.
Sponsorowane video może pojawiać się na głównej tablicy jako samodzielne posty.
 Reklama video nastawiona jest na osiągniecie celu marketingowego B2B  poprzez pokazywanie ciekawych wizualnie materiałów oraz kierowanie ruchu  na Twoją witrynę za pomocą przycisków CTA.  

🐝Carousel
Dodatkowo LinkedIn udostępnił promowanie treści w narzędziu o nazwie  Carousel Ads, które bardzo przypomina reklamy karuzelowe znane z  Menedżera Reklam czy Fasttony.es
Za pomocą Carousel Ads możesz promować grafiki przewijane horyzontalnie - 10 spersonalizowanych kart. Jak zaznaczyłam na samym wstępie, LinkedIn pozwala dotrzeć do bardzo  konkretnego użytkownika, którego trudno znaleźć poprzez jakiekolwiek  inne kanały. Platforma, która dokładnie dwa lata temu została przejęta  przez Microsoft, bardzo prężnie rozwija się w dziedzinie reklamy,  korzystając z formatów, wykorzystywanych także w innych social media.
Czytaj więcej o specyfikacji reklam w karuzeli: http://bit.ly/carousel_ads_linkedin

Jakie są ograniczenia reklamy na LinkedInie?
🐝Koszty reklamy są dosyć wysokie, w porównaniu do innych platform.
 Minimalny budżet dzienny to 10 €. Zakładając, że kampania będzie trwała  pełen miesiąc, musisz założyć budżet ok. 300 €. (Dla porównania stawka  dla kampanii CPC, CPM lub kampanii reklam tekstowych to 2 USD. Minimalna  stawka za kampanie sponsorowanych treści różni się w zależności od  wybranej grupy odbiorców.)
🐝Jeśli  chcesz wystartować z kampanią w określonym momencie, musisz ją  wcześniej ustawić, ponieważ zatwierdzenie czasem trwa nawet 72 h.
🐝Stosunkowo mała społeczność może utrudniać skuteczne targetowanie. Nie można także targetować według płci.
#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/ Beeffective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

temu

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

temu

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Sam Nektar: Wykorzystuj potencjał InstaStories

temu

InstaStories w ciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo się rozwinęło.  Pojawiło się wiele nowych funkcjonalności, dzięki którym możesz  prezentować swoją markę, budować społeczność i zwiększać zaangażowanie  na Instagramie.  Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w InstaStories.