Sam Nektar: Wykorzystuj potencjał InstaStories

Sam Nektar: Wykorzystuj potencjał InstaStories

Opublikowany

InstaStories w ciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo się rozwinęło.  Pojawiło się wiele nowych funkcjonalności, dzięki którym możesz  prezentować swoją markę, budować społeczność i zwiększać zaangażowanie  na Instagramie.  Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w InstaStories.

W zeszłotygodniowym wydaniu #samnektar Anna Skora pisała o kreatywnym używaniu hashtagów na Instagramie (czytaj na: http://bit.ly/2LRYnjV). Dzisiaj kontynuuję temat Instagrama, tym razem w kontekście wykorzystania InstaStories.

Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w  InstaStories oraz na te w głównym feedzie. Wiele marek przyjmuje  strategię zamieszczania w InstaStories materiałów, które pokazują życie  firmy od kuchni, proces powstawania produktów czy materiały pozyskane w  ramach User-Generated Content.
Główna tablica natomiast służy do  budowania wizerunku i prezentowania dopracowanych zdjęć, które tworzą  przemyślaną historię.  
🍯Poniżej zebrałam przydatne funkcjonalności, które pomogą przygotować angażujące materiały w InstaStories.  
🐝 Pytania - nowa opcja, którą pokochali blogerzy i influencerzy. Dzięki  niej możesz być bliżej swoich obserwatorów. Zorganizuj kilka serii pytań  Q&A, które dotyczą marki i produktów. Followersi chętnie zadają  pytania, a Ty możesz uchylić rąbka tajemnicy, opowiedzieć o nowościach i  rozwiać wszelkie wątpliwości. Nie musisz odpowiadać na wszystkie  pytania, wybierz 10 najczęściej pojawiających się albo ustal konkretny  dzień tygodnia na kontakt z fanami poprzez odpowiadanie na pytania.  
🐝 Wykorzystanie GIF-ów – poszukaj w dostępnej bibliotece gifów takich,  które pasują do marki i wykorzystuj je w swoich InstaStories. Na naszym  profilu firmowym Beeffective (instagram.com/beeffectivepl) często można zobaczyć latające pszczoły czy plastry miodu.
🐝 Aktywne linki – posiadając profil powyżej 10 000 followersów, możliwe  jest linkowanie do stron zewnętrznych. Dobrze sprawdza się to w  przypadku sprzedaży produktów, promocji eventu czy specjalnych promocji.  W InstaStories publikujesz zajawkę i zachęcasz do przejścia na www z  CTA ,,Zobacz więcej’’.
💡 Warto wszystkie linki w InstaStories oznaczać tagami UTM, aby analizować ruch z tego źródła.  
🐝 Dodawanie Relacji, w których jesteś oznaczony – opcja ta pozwala na  szybkie udostępnianie na swoim profilu InstaStories innych użytkowników,  którzy Cię oznaczyli. Dzięki temu możesz budować zaangażowaną  społeczność, która będzie chętnie tagowała Twój profil, co przyczyni się  do pozyskania nowych followersów. Fanki marki home&you codziennie kilkadziesiąt razy oznaczają profil w swoich InstaStories,  co przekłada się na wzrost zapytań o konkretne produkty i przyrost  społeczności. Warto zastanowić się także nad stworzeniem kategorii  ,,Wyróżnione’’ (dostępne pod BIO na Instagramie).
💡 InstaStories ,,Wyróżnione’’ nie znikają po 24 godzinach tak jak  standardowe Relacje! Zdjęcie okładki danej kategorii możesz  zaprojektować, żeby tworzyło spójną całość z wyglądem tablicy.  
🍯 Do tworzenia InstaStories polecam poniższe aplikacje:
🐝  HypeType – możliwość dodania muzyki do Relacji z dostępnej biblioteki utworów.
🐝 Unfold – pozwala na projektowanie InstaStories i tworzenie historii, do  wyboru są plansze, które możesz dowolnie uzupełniać tekstem i  zdjęciami.
🐝 InShot – dzięki aplikacji szybko możesz opublikować na InstaStories  zdjęcie w dowolnym formacie poprzez dodanie odpowiedniego tła. Aplikacja  dobrze się sprawdza, gdy nie masz możliwości skorzystania z Canvy.
💡 Rekomendowane wymiary zdjęcia w InstaStories to 1080px na 1920px. 🍯 Dodatkowo InstaStories to też miejsce wyświetlania reklam. Więcej pisałam o tym w jednym z nektarów: http://bit.ly/2MMilSw  

Korzystając z telefonu z systemem ANDROID masz już możliwość  publikowania kilku zdjęć jednocześnie, korzystając z opcji ,,Wybierz  wiele’’. Aktualnie Instagram testuje opcję oznaczania produktów w  InstaStories i z niecierpliwością czekamy na tę opcję na naszych  kontach! Przykładowe profile, na których realizuję opisywane pomysły:
🐝 www.instagram.com/homeandyou_official
🐝 www.instagram.com/lactimapl 
Czytaj więcej o opcji oznaczania produktów w Relacji: https://www.socialmediatoday.com/…/instagram-adds-n…/525563/ 
#samnektar by Klaudia Chmielewska/ Beeffective Team


Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

temu

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Sam Nektar: Korzystaj z nowych możliwości reklamy na LinkedIn

temu

Jeśli potrzebujesz kampanii reklamowej, skierowanej do określonej grupy  odbiorców, tzw. profesjonalistów, LinkedIn jest idealną do tego celu  platformą. Umożliwia dotarcie do bardzo konkretnego użytkownika,  szczególnie pod kątem zatrudnienia, którego trudno znaleźć poprzez  jakiekolwiek inne kanały.
Sam Nektar: Bądź na bieżąco z trendami

temu

Social media wypracowały sobie pozycję silnego kanału komunikacji, nic  więc dziwnego, że mówi się o nich jako alternatywie telewizji. Coraz  większy nacisk kładziony jest na wideo marketing, który uważa się za  wiodący trend, którego nie sposób pominąć.