Sam Nektar: Wykorzystuj potencjał InstaStories
Sam Nektar: Wykorzystuj potencjał InstaStories

Sam Nektar: Wykorzystuj potencjał InstaStories

InstaStories w ciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo się rozwinęło.  Pojawiło się wiele nowych funkcjonalności, dzięki którym możesz  prezentować swoją markę, budować społeczność i zwiększać zaangażowanie  na Instagramie.  Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w InstaStories.

W zeszłotygodniowym wydaniu #samnektar Anna Skora pisała o kreatywnym używaniu hashtagów na Instagramie (czytaj na: http://bit.ly/2LRYnjV). Dzisiaj kontynuuję temat Instagrama, tym razem w kontekście wykorzystania InstaStories.

Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w  InstaStories oraz na te w głównym feedzie. Wiele marek przyjmuje  strategię zamieszczania w InstaStories materiałów, które pokazują życie  firmy od kuchni, proces powstawania produktów czy materiały pozyskane w  ramach User-Generated Content.
Główna tablica natomiast służy do  budowania wizerunku i prezentowania dopracowanych zdjęć, które tworzą  przemyślaną historię.  
🍯Poniżej zebrałam przydatne funkcjonalności, które pomogą przygotować angażujące materiały w InstaStories.  
🐝 Pytania - nowa opcja, którą pokochali blogerzy i influencerzy. Dzięki  niej możesz być bliżej swoich obserwatorów. Zorganizuj kilka serii pytań  Q&A, które dotyczą marki i produktów. Followersi chętnie zadają  pytania, a Ty możesz uchylić rąbka tajemnicy, opowiedzieć o nowościach i  rozwiać wszelkie wątpliwości. Nie musisz odpowiadać na wszystkie  pytania, wybierz 10 najczęściej pojawiających się albo ustal konkretny  dzień tygodnia na kontakt z fanami poprzez odpowiadanie na pytania.  
🐝 Wykorzystanie GIF-ów – poszukaj w dostępnej bibliotece gifów takich,  które pasują do marki i wykorzystuj je w swoich InstaStories. Na naszym  profilu firmowym Beeffective (instagram.com/beeffectivepl) często można zobaczyć latające pszczoły czy plastry miodu.
🐝 Aktywne linki – posiadając profil powyżej 10 000 followersów, możliwe  jest linkowanie do stron zewnętrznych. Dobrze sprawdza się to w  przypadku sprzedaży produktów, promocji eventu czy specjalnych promocji.  W InstaStories publikujesz zajawkę i zachęcasz do przejścia na www z  CTA ,,Zobacz więcej’’.
💡 Warto wszystkie linki w InstaStories oznaczać tagami UTM, aby analizować ruch z tego źródła.  
🐝 Dodawanie Relacji, w których jesteś oznaczony – opcja ta pozwala na  szybkie udostępnianie na swoim profilu InstaStories innych użytkowników,  którzy Cię oznaczyli. Dzięki temu możesz budować zaangażowaną  społeczność, która będzie chętnie tagowała Twój profil, co przyczyni się  do pozyskania nowych followersów. Fanki marki home&you codziennie kilkadziesiąt razy oznaczają profil w swoich InstaStories,  co przekłada się na wzrost zapytań o konkretne produkty i przyrost  społeczności. Warto zastanowić się także nad stworzeniem kategorii  ,,Wyróżnione’’ (dostępne pod BIO na Instagramie).
💡 InstaStories ,,Wyróżnione’’ nie znikają po 24 godzinach tak jak  standardowe Relacje! Zdjęcie okładki danej kategorii możesz  zaprojektować, żeby tworzyło spójną całość z wyglądem tablicy.  
🍯 Do tworzenia InstaStories polecam poniższe aplikacje:
🐝  HypeType – możliwość dodania muzyki do Relacji z dostępnej biblioteki utworów.
🐝 Unfold – pozwala na projektowanie InstaStories i tworzenie historii, do  wyboru są plansze, które możesz dowolnie uzupełniać tekstem i  zdjęciami.
🐝 InShot – dzięki aplikacji szybko możesz opublikować na InstaStories  zdjęcie w dowolnym formacie poprzez dodanie odpowiedniego tła. Aplikacja  dobrze się sprawdza, gdy nie masz możliwości skorzystania z Canvy.
💡 Rekomendowane wymiary zdjęcia w InstaStories to 1080px na 1920px. 🍯 Dodatkowo InstaStories to też miejsce wyświetlania reklam. Więcej pisałam o tym w jednym z nektarów: http://bit.ly/2MMilSw  

Korzystając z telefonu z systemem ANDROID masz już możliwość  publikowania kilku zdjęć jednocześnie, korzystając z opcji ,,Wybierz  wiele’’. Aktualnie Instagram testuje opcję oznaczania produktów w  InstaStories i z niecierpliwością czekamy na tę opcję na naszych  kontach! Przykładowe profile, na których realizuję opisywane pomysły:
🐝 www.instagram.com/homeandyou_official
🐝 www.instagram.com/lactimapl 
Czytaj więcej o opcji oznaczania produktów w Relacji: https://www.socialmediatoday.com/…/instagram-adds-n…/525563/ 
#samnektar by Klaudia Chmielewska/ Beeffective Team


Powiązane artykuły
Sam Nektar: Realizuj konwertujące kampanie na Facebooku

W każdym aspekcie działań online kwestia efektywności powinna być  zawsze sprawą priorytetową. Zdecydowaną większość aktywności możesz  precyzyjnie zmierzyć i przeanalizować. Należy jednak przy tej pracy  korzystać z dostępnych, skutecznych narzędzi.Każdy, kto prowadzi  kampanie na Facebooku i kieruje je do swojej strony internetowej lub  landing page’a, oczekuje, że będą w jak najwyższym stopniu KONWERTOWAĆ  tj. przynosić konwersję, która może przybierać różną postać np.  wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku, dodanie produktu do  koszyka, czy zakup produktu.
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.