Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

Opublikowany

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 

Zdarzenia  na  stronie możesz śledzić poprzez dodanie odpowiedniego skryptu w  kodzie  html lub za pośrednictwem Google Tag Managera.
Rekomenduję tę  drugą  opcję, gdyż jest to znacznie prostszy sposób i nie wymaga dostępu  do  źródła strony.  Przedstawię dwie opcje, wybierz dla siebie tę  najbardziej odpowiednią.
Opcja I – ręczna instalacja zdarzeń na stronie  www.
🐝Pierwszym krokiem jest instalacja kodu śledzącego Google Analytics  na każdej podstronie strony www.
🐝Do  kodu html do każdego elementu,  który chcesz śledzić (może być to link,  przycisk, baner), należy dodać  zdarzenie ga('send', 'event',  [Kategoria], [Akcia], [Etykieta],  [Wartość].🐝Kategoria – parametr obowiązkowy, określający nazwę grupy  obiektów, które chcesz śledzić, np. „Video”.
🐝Akcja  – parametr  obowiązkowy, określający czynność, rodzaj interakcji, jaką  wykonał dany  użytkownik. Jeżeli jest to np. kliknięcie w przycisk  „Play”, to nazwą  akcji będzie „Play”.
🐝Etykieta – parametr opcjonalny, który jeszcze  dokładniej charakteryzuje dane wydarzenie.
🐝Wartość – parametr  opcjonalny, który określa wartość danego zdarzenia. Opcja II –  instalacja zdarzeń poprzez Google Tag Manager
🐝Jeżeli  korzystasz z  Google Tag Managera po raz pierwszy, należy wprowadzić  identyfikator  śledzenia Google Analytics. Następnie należy wejść w  zakładkę „Tagi” i  dodać nowy, określając go jako „Zdarzenie”.
🐝Zobaczysz  parametry  śledzenia zdarzeń znane nam z opcji I, czyli „Kategoria”,  „Akcja”,  „Etykieta” oraz ‘Wartość”, które należy odpowiednio opisać.
🐝Jako regułę  tagu dodaj „Tylko linki”. Od tej pory każde kliknięcie w jakikolwiek  link na stronie będzie mierzone.
🐝Jeżeli  zależy Ci na śledzeniu  kliknięć w konkretny link, należy zapisać tagi i  regułę, a następnie  ustawić wersję podglądową strony. Po odświeżeniu  strony www na dole  pojawi się lista tagów, które są mierzone za  pośrednictwem Google Tag  Managera.
🐝Na  Twojej stronie klikasz w konkretny link, który Cię  interesuje. Ta  czynność zostanie określona po lewej stronie „belki” GTM  w kategorii  „Summary” i opisana jako „gtm.linkClick”.
🐝Po  kliknięciu  „gtm.linkClick” klikasz w zakładkę „Variables”, gdzie pojawi  się lista  zmiennych. Należy wśród nich odszukać nazwy linku i  sprawdzić, jak  określona została dla niego zmienna. Może być to np.  Click Text, Click  URL itp.
🐝Po  określeniu zmiennej należy dodać ją do reguły, którą  określisz w GTM.  Regułę musisz edytować oraz zaznaczyć, by uruchamiała  się po spełnieniu  warunku: „Niektóre kliknięcia linków”. W pierwszym  oknie należy  wpisać zmienną, która się pojawiła w sekcji „Variables” na  stronie (np.  Click Text). W drugim oknie zaznacz opcję „równa się”, a w  trzeciej  określ nazwę danego linku czy buttona.
Gotowe!  
Zdarzenia   można oglądać w Google Analytics w czasie rzeczywistym w raporcie   „Zawartość – śledzenie zdarzeń”.
Jeżeli chcesz sprawdzić, ile osób   wykonało dane zdarzenie w określonym przez Ciebie czasie, możesz   utworzyć z nich cele, które pozwolą Ci dokładnie określić z jaką   częstotliwością użytkownicy klikają w linki czy banery na Twojej   stronie.  
Czytaj  więcej:
🐝https://www.facebook.com/…/a.3956815311…/10155590634611135/…
🐝https://www.facebook.com/…/a.15558621791…/1104882956318839/…  #samnektar by Anita Piasecka/ Beeffective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar: Realizuj konwertujące kampanie na Facebooku

temu

W każdym aspekcie działań online kwestia efektywności powinna być  zawsze sprawą priorytetową. Zdecydowaną większość aktywności możesz  precyzyjnie zmierzyć i przeanalizować. Należy jednak przy tej pracy  korzystać z dostępnych, skutecznych narzędzi.Każdy, kto prowadzi  kampanie na Facebooku i kieruje je do swojej strony internetowej lub  landing page’a, oczekuje, że będą w jak najwyższym stopniu KONWERTOWAĆ  tj. przynosić konwersję, która może przybierać różną postać np.  wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku, dodanie produktu do  koszyka, czy zakup produktu.
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

temu

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Sam Nektar: Wykorzystuj potencjał InstaStories

temu

InstaStories w ciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo się rozwinęło.  Pojawiło się wiele nowych funkcjonalności, dzięki którym możesz  prezentować swoją markę, budować społeczność i zwiększać zaangażowanie  na Instagramie.  Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w InstaStories.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.