Sam Nektar: Realizuj konwertujące kampanie na Facebooku

Sam Nektar: Realizuj konwertujące kampanie na Facebooku

Opublikowany

W każdym aspekcie działań online kwestia efektywności powinna być  zawsze sprawą priorytetową. Zdecydowaną większość aktywności możesz  precyzyjnie zmierzyć i przeanalizować. Należy jednak przy tej pracy  korzystać z dostępnych, skutecznych narzędzi.Każdy, kto prowadzi  kampanie na Facebooku i kieruje je do swojej strony internetowej lub  landing page’a, oczekuje, że będą w jak najwyższym stopniu KONWERTOWAĆ  tj. przynosić konwersję, która może przybierać różną postać np.  wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku, dodanie produktu do  koszyka, czy zakup produktu.

Wykorzystując odpowiednie narzędzia Facebooka,  możesz stworzyć kampanię, która będzie nastawiona na osiągnięcie jak  największej ilości konwersji i będzie optymalizować się pod tym właśnie  kątem.

Podstawowe narzędzia
Narzędzia dostępne na Facebooku, które należy wykorzystać do przygotowania takiej kampanii to przede wszystkim:
🐝Menedżer zdarzeń, dzięki któremu skorzystasz z Pixela oraz ustawisz zdarzenia i konwersie niestandardowe.
🐝Facebook Analytics, który da Ci szereg informacji na temat osób odwiedzających Twoją witrynę oraz działań, jakie podejmują.
🐝Menedżer reklam i kampania, której celem są konwersje.

Jak zacząć?
 Pierwszym etapem przygotowań do uruchomienia kampanii nastawionej na  konwersje jest PRAWIDŁOWA instalacja Pixela Facebooka oraz zdarzeń,  które powinny zostać zdefiniowane jako konwersje. Odpowiednia  implementacja to przede wszystkim:
🐝Wklejenie głównego skryptu we wszystkie podstrony witryny w sekcji <head>.
🐝Umieszczenie skryptów zdarzeń w prawidłowych miejscach witryny i tylko w tych miejscach.
 Uwaga! Jeśli będą się znajdować w nieodpowiednich miejscach, będą  przesyłać nieprawidłowe dane do Facebooka, a co za tym idzie, będziesz  widzieć błędne informacje o skuteczności kampanii.
🐝Umieszczenie  w skrypcie zdarzenia jak najwięcej danych/zmiennych, które pozwolą  uzyskać informację o skuteczności (np. w skrypcie zdarzenia „dodanie do  koszyka” oprócz samej informacji o takim zdarzeniu możesz dodać wartość  produktów, które zostały dodane).

Skrypty zdarzeń mogą mieć  dwojaką formę. Może to być albo wyświetlenie odpowiedniej strony witryny  (np. strona koszyka, strona kontaktu) albo kliknięcie w button, który  stanowi kluczowy element strony (dodanie produktu do koszyka, pobranie  pliku, kliknięcie w link kierujący do kolejnej podstrony).

Poprawne wdrożenie Pixela oraz zdarzeń można sprawdzić dzięki wtyczkom  do przeglądarek np. Facebook Pixel Helper lub w zakładce Menedżer  zdarzeń, z której początkowo pobierałeś Pixel.
Dane na temat ilości zdarzeń dostępne są także w Facebook Analytics (o tym narzędziu pisaliśmy już wcześniej, czytaj tu: http://bit.ly/2QWczvV).

 Co ważne: dane, które otrzymujesz w obu powyższych narzędziach dotyczą  wszystkich zdarzeń, nie tylko tych, które zostały zrealizowane dzięki  kampaniom.
Po prawidłowej implementacji Pixela oraz zdarzeń możesz  przymierzać się do tworzenia kampanii opartej na uzyskiwaniu jak  najwięcej konwersji. W Menedżerze reklam z poziomu wyboru celu wybierasz  Konwersje.

Aby osiągać oczekiwane cele i zwiększać ilość konwersji poprzez optymalizację kampanii należy pamiętać o kilku kwestiach:
🐝 Ilość osiągniętych konwersji musi wynosić przynajmniej 50, aby kampania została stabilnie i skutecznie optymalizowana.
🐝Konwersje  muszą być realizowane regularnie, aby dawać dzięki temu Facebookowi na  bieżąco informacje, dzięki którym może skutecznie wyświetlać reklamy  kolejnym potencjalnym najbardziej zainteresowanym użytkownikom.
🐝Jeśli  ilość docelowych konwersji jest mniejsza, należy znaleźć konwersję  pośrednią i pod nią optymalizować najpierw działania (np. zamiast  oparcia się na wypełnieniach formularza, optymalizuj początkowo na  odwiedziny strony Kontakt).

Skuteczne i konwertujące kampanie  to cel każdego prowadzącego działania performance na Facebooku.  Pamiętaj, że wymagają jednak prawidłowego przygotowania, zbierania  poprawnych i realnych danych oraz odpowiedniego czasu na to, aby  pozyskane dane mogły zostać wykorzystane do stabilnej, efektywnej  optymalizacji.

Więcej na temat skutecznej implementacji pixela, zdarzeń i kampanii opartej o konwersje możesz przeczytać tutaj:
https://www.facebook.com/business/help/1954700488185307
https://www.facebook.com/business/help/898185560232180
https://www.facebook.com/business/help/1652152451509276

#samnektar by Tomek Piotrowski/ Beeffective Team

Udostępnij

Powiązane artykuły
Sam Nektar:  ekspercki cykl od Beeffective

temu

Wystartowaliśmy z eksperckim cyklem #samnektar, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu social media oraz performance marketingu. Jest to wydarzenie cykliczne. Możesz nas śledzić i czytać w każdy wtorek o 8:00 na naszym firmowym fanpage'u. Zapisz się do wydarzenia na Facebooku i spijaj sam nektar! 🍯
Sam Nektar: Mierz zdarzenia w Google Analytics

temu

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu  ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www,  która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych  plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button?  Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń. 
Sam Nektar: Nadaj kształt swoim komunikatom

temu

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada  efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym  zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli  chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz  sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Sam Nektar: Wykorzystuj potencjał InstaStories

temu

InstaStories w ciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo się rozwinęło.  Pojawiło się wiele nowych funkcjonalności, dzięki którym możesz  prezentować swoją markę, budować społeczność i zwiększać zaangażowanie  na Instagramie.  Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w InstaStories.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.